ילדים בהר הבית
ילדים בהר הביתהמטה המשותף של תנועות המקדש

הר הבית נסגר לכניסת יהודים גם היום, זה היום השלישי ברציפות. בתנועות המקדש קובעים כי ההחלטה התקבלה בשל לינתם של מתפרעים מוסלמים במקום.

על פי דיווח התנועות הודיע מפקד יחידת המקומות הקדושים במשטרה, אבי ביטון, כי ההר יהיה סגור לכניסת יהודים במשך שבועיים לפחות. כי המוסלמים המתפרעים החלו ללון במקום.

"החל מתחילת החודש ניסו קבוצות של מוסלמים למנוע באלימות את כניסתם של יהודים להר הבית. המשטרה לא הצליחה להתמודד עם המתפרעים המוסלמים, ופעם אחר פעם עמדה מולם חסרת אונים. כעת מתברר שהמשטרה קרסה לגמרי במשימתה, וכשלה במאמציה לשמור על הסדר בהר הבית", אומרים בתנועות המקדש.

בעקבות ההתפרעויות סגרה המשטרה את ההר ליהודים מספר פעמים. גם כאשר שערי ההר נפתחו לתיירים נמנעה כניסת יהודים למתחם ואלה שהצליחו להיכנס הוצאו מהמקום. "בכל הפעולות הללו נקטה המשטרה למרות שהן מנוגדות לחוק חופש הגישה למקומות הקדושים, ולחוק האוסר פגיעה ברגשי דת", אומר יהודה גליק דובר תנועות המקדש.

נזכיר כי יום לאחר תשעה באב נקטע באמצעו ביקורו של סגן שר החוץ זאב אלקין עקב התפרעות מוסלמים נגדו.

בסוף השבוע שעבר הודיעה המשטרה כי החל מיום ראשון השבוע יחזור הסדר בהר הבית לתיקונו. "ואולם המוסלמים שראו את המשטרה שאינה מטפלת במפרי הסדר שבהם אלא מגרשת מהמתחם את היהודים, למדו את השיטה. בסוף השבוע הזמינה קרן אל אקצה של התנועה האיסלמית את הצעירים לבוא בהמוניהם ללון בהר הבית במשך עשרת הימים האחרונים של חודש הראמאדן, ועל ידי כך למנוע בגופם את כניסת היהודים למקום הקדוש. המשטרה התקפלה", מספר גליק.

המקדימים להגיע למקום נתקלים בשלט שהוצב כבר אתמול ולפיו באופן חד פעמי יהיה היום המקום סגור.

"באופן אבסורדי, ההר נסגר בפני יהודים בדיוק ביום השנה העשירי לפתיחתו מחדש על ידי השר צחי הנגבי. הנגבי ששימש כשר לבטחון הפנים פתח את הר הבית ליהודים לאחר שלוש שנות סגירה והסגרה למוסלמים. בניגוד להתקפלות בימים אלו, הנגבי לא נרתע אז, לא מאיומי המשטרה ולא מהמוסלמים שהתריעו על אלימות שתגרור פתיחת הר הבית לכניסת יהודים", מוסיף גליק.

במטה ארגוני המקדש מגיבים לדברים ואומרים: "בושה גדולה עולה מהתנהלות ממשלת ישראל והמשטרה ואפסית ידם בחודש האחרון בהר הבית. למרות אזהרותינו ומחאותינו, חולשה גוררת חולשה, והמוסלמים הפעילו יותר ויותר אלימות, עד שניצחו וקיבלו פרס על הטרור שהפעילו בהר הבית בהתנפלותם על כל יהודי שעלה לבקר במקום הקדוש. האחריות לתבוסתניות הנוכחית בהר הבית, מוטלת לפתחה של הממשלה ושל היהודים אשר כפות רגליהם לא דורכות במקום הקדוש. אנו קוראים לשרי הממשלה להתעשת ולפתוח מיידית את הר הבית לביקורי יהודים בכל שעות היממה. ולאותם יהודים להצטרף לעלייה בהר ה' ולעמידה יהודית במקום קדשו".