פרפרים בבטן
פרפרים בבטןאייל לנדסמן

תיאטרון המדיטק חולון שולח זרועות מעבר לים.הצגת הפעוטות, "פרפרים בבטן", בבימויה של אלינור אגם, הוזמנה להשתתף בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים Kijimuna ביפן .בחודשים הקרובים תעלה ההצגה בהודו, סרביה, ארגנטינה, סין וסינגפור.

פסטיבל Kijimuna אשר החל לפעול בשנת 2005, מציג מידי שנה את מיטב הצגות הילדים שנוצרו ברחבי העולם. כמו כן, הקהל שמגיע לפסטיבל מוזמן להשתתף באירועים נוספים הנלווים לפסטיבל בהם: שעות סיפור, חוגים ומופעי רחוב. הפסטיבל המציג בין היתר הצגות מגרמניה, סין, צרפת, קנדה ועוד, חרט על דגלו לשמש מקום לחילופי תרבויות ואמנוית. 

ההצגה "פרפרים בבטן" בבימויה של אלינור אגם, היא הצגת יחיד לפעוטות המשלבת מוסיקה, וידאו-ארט, אנימציה, בובות וצלליות. זהו סיפורה של ילדה – המגולמת על ידי השחקנית טולה דמארי שרודפת אחרי הפרפרים שלה  ומזמינה את הילדים הנוכחים בהצגה להשתתף איתה במרדף אחר הפרפרים האבודים תוך שהיא מכניסה אותם לעולמו הקסום של התיאטרון.

"פרפרים בבטן" אשר זכתה לציון לשבח ע"י סל תרבות ארצי, הוזמנה להציג גם בהודו בדצמבר 2013, בסרביה במאי 2014 ובארגנטינה ביוני 2014.

המנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק, רוני פינקוביץ' אמר כי "ההזמנה להשתתף בפסטיבל הבינלאומי להצגות הילדים Kijimuna ביפן מהווה כבוד גדול עבור תיאטרון המדיטק והינה עדות לכך שאמנות איכותית הינה חוצת תרבות, גבולות ושפות".

אלינור אגם, במאית ההצגה: ״זו חוויה שונה לגמרי להופיע מול ילדים יפנים. התרבות שלהם שונה משלנו, הן מבחינת נימוסים והן מבחינת השקט שלהם.  אני מברכת על ההזדמנות שניתנה לי ליצור הצגה כזו, היא מאפשרת לפנות אל רגשות הילדים וחושיהם ללא דיבורים וללא ניסיון להעביר מסר חינוכי מסוג זה או אחר, אלא חוויה תיאטרלית רגשית בלבד".