מנכ"ל משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור רוני גמזו, התייחס למבצע החיסונים נגד פוליו "זה מתפשט וזה ממשיך להתפשט. חייבים לעצור את זה".

בראיון לגלי צה"ל הוסיף גמזו כי "אין תופעות לוואי משמעותיות, בזריקה הרגילה מדובר בנגיף מומת שהיא בטוחה בצורה מלאה. לגבי הנגיף המוחלש - נותנים אותו לאותם ילדים שמחוסנים כבר, ולכן גם הם מוגנים". לדברי גמזו, "הסיכון הוא אפס - תחסנו את הילדים שלכם כדי שהילד לא ישא ולא יפריש את הנגיף בתחומי משפחתו וחבריו".

החל מהשעה שמונה הבוקר החל מבצע חיסוני הפוליו לכמאה וחמישים אלף פעוטות וילדים עד גיל 9 ב-66 ישובים שונים באזור הדרום. החיסון כולל מתן שתי טיפות מוחלשות של הנגיף.

במשרד הבריאות מדגישים כי לפי שעה למעט מקרה אחד או שניים של נשאי הנגיף במרכז לא ידוע על התפשטות הנגיף בשאר אזורי הארץ. עם זאת במידה ויתגלו מקרים נוספים צפויה להתקבל החלטה לחסן את כלל ילדי הארץ. כבר כעת הוזמן מלאי של 300 אלף מנות חיסון למקרה בו יוחלט על הרחבת מעגל המתחסנים.

יצוין כי בכדי לקבל את החיסון אין צורך לתאם או להודיע מראש, אלא די בהגעה למרפאות ותחנות טיפות החלב כדי להתחסן. התחנות תהיינה פתוחות עד השעה שמונה בערב וביום שישי עד השעה 12 בצהרים.