תאמרו אמת. פייגלין
תאמרו אמת. פייגליןפלאש 90
סגן יו"ר הכנסת, משה פייגלין (הליכוד ביתנו), התייחס הערב (רביעי) להכרעת הדין במשפטו של הרב מוטי אלון, שהורשע במעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות.


"לא תמיד אני מקבל את הכרעת בית המשפט", הודה הערב פייגלין תוך שהוא מצטט את הפסוק "וביערת הרע מקרבך".


פייגלין טען כי טוב לדעתו שהנשיא לשעבר משה קצב נשלח לכלא, "אבל הגדרת מעשיו כ'אונס' נראתה לי יותר ככניעה ללינצ' תקשורתי/פמיניסטי, מאשר כהכרעת דין רצינית".


לא כן הסיפור עם הרב מוטי אלון, טען ח"כ פייגלין והסביר כי "הפעם נראה שמדובר בגזר דין רציני וחף למדי משיקולים זרים. נכון יהיה להחמיר מאוד בעונשו".


רב העיר קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר, הרב צפניה דרורי, התייחס היום בראיון לערוץ 7 להכרעת הדין במשפטו של הרב אלון. "אין ספק שזוהי החלטה כואבת מאוד וצריכים לעיין בה עד הסוף כדי להבין את משמעות הדברים בפועל. אבל למדנו מתוך הסיפור הזה שקודם כל אפשר להבין את פורום תקנה וההתלבטויות הגדולות שהיו לו בנושא, וגם הבנו ואולי אפשר להבין מתוך הדברים האלה את קו ההתגוננות של הרב אלון, שזה כנראה מבטא את האמת הפנימית שלו, בלי שהוא ראה בדבר הזה בעיה כה עמוקה כמו שראו את זה הקורבנות שלו", דברי הרב דרורי.

בדבריו הדגיש הרב דרורי כי הפרשה הזו מחייבת את כל הציבור ללמוד את הלקח, "אנחנו מחויבים תמיד בזהירות גדולה מאוד כלפי חברינו וכלפי כבוד התורה, כי הרב אלון אין ספק שהוא כשרון גדול, בעל כוחות רוחניים שקסמו לרבים שהלכו בעקבותיו ואני מקווה שהדבר הזה יוכל לשים חיץ גדול וברור והרבה יותר מוחלט, שיבינו שיש הבדל בין שמועות לדברים שנאמרים.

"כולם כיוונו וחיפשו את האמת והאמת באיזה שהוא מקום נמצאת באמצע. אני מקווה שהדבר הזה יניח לנו מכל ההצהרות מסביב ויתנו אפשרות ליישר את ההנהגות של כל הציבור ושל כל הנוער ושיבינו שיש כאן בעיות וידעו להיזהר מפניהם", הדגיש הרב דרורי.