תלמידי ישיבות הסדר. אילוסטרציה
תלמידי ישיבות הסדר. אילוסטרציהפלאש 90

עם פתיחת "זמן אלול" בישיבות מברך מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר. איתן עוזרי את כל התלמידים בשנה לימודים פורייה וברוכה.

"הישיבות הולכות ומתמלאות בתלמידים שחוזרים לישיבות, השנה יש ב"ה כ-1,700 תלמידים כולל בישיבת הר ברכה שחזרה לשורות ישיבות ההסדר וגם הישיבה בגבעת אולגה", אומר עוזרי.

עוזרי מקווה שבתום דיוני ועדת שקד, תוסר החרב שהונפה על הישיבות בתוכן ישיבות ההסדר, "אנחנו ממתינים לראות איך יסתיימו דיוני החקיקה על חוק הגיוס. אנחנו מיישמים הלכה למעשה את השילוב האמיתי ולכן התלמידים ממשיכים להתגייס דרכנו".

עוזרי טוען, כי "לצערי יש היום אנשים שמנצלים את הדיון על גיוס בני הישיבות כדי לפגוע גם במוסד המבורך של ישיבות ההסדר ולא בצדק. ישיבות ההסדר תמיד נשאו בעול והיו שותפים מלאים גם בעשייה וגם בצבא וגם מחוץ לצבא, לצערנו ההוכחות מפוזרות גם בבתי הקברות ובעשייה החברתית הגדולה והרחבה מאוד בכל רחבי ישראל, לכן אנחנו חושבים שכל הדיון סביב השרות שלהם מיותר ולא נכון".

לדברי עוזרי, אלו שתוקפים את ישיבות ההסדר אינם יודעים על מה הם שחים, "המפעל הזה זכה לפני עשרים שנה בפרס ישראל, נכון שהשתנו דברים בעשרים השנים האחרונות, אבל הם לא השתנו עד כדי כך, בוודאי שישיבות ההסדר הם לא חממה למשתמטים כמו מי שמנסה לצייר את זה. המפעל הזה דואג לעתיד הרוחני תוך שילוב תורה עם מעשה, את זה אין בישיבות אחרות. לישיבות ההסדר הייתה בשורה ויש גם תפקיד גדול לעתיד בכל מה שקשור לחברה במדינת ישראל".