אין דרכנו בהתקפות. הרב אלון
אין דרכנו בהתקפות. הרב אלוןפלאש 90

 

שרה אליאש, לשעבר ראש אולפנת להבה סבורה שפרשת הרב מוטי אלון מהווה "התבגרות" עבור הציונות הדתית כולה.

"ההרשעה היא לא החלק המשמעותי, אלא עצם ההתפוצצות של הפרשה לפני שלוש שנים. אם אז היה בלבול מאוד גדול וגם עכשיו זה מאוד מצער, כי הרב מוטי אלון הוא דמות אהובה, אבל יש כאן איזו התבגרות שלנו, שלא לקבל אדמו"רות, לא ללכת עד הסוף אחרי מישהו".

לדבריה, לבני הנור יש נטייה ללכת שבי אחרי אדם כל שהו ולהעריצו, "זה נותן מענה נפשי בגיל הנעורים כשרואים הכול בשחור לבן ויש גם מבוגרים שממשיכים עם זה, אני חושבת שהלקח הוא שחייבים בקרה, 'כבדהו וחשדהו'".

 אליאש אומרת כי לצד האמון ברב או מנהיג, צריכים להפעיל גם את חוש השיפוט. "זה קשור מאוד לאופן החינוך שלנו, לפעמים מציגים דמויות מופת, אנשים שהם כביכול מעבר לכל דבר, מעודדים להתייעץ איתם בכל דבר, לתת אמון טוטאלי בלי להפעיל את השיפוט, כנראה שזה לא נכון, בן אדם צריך להישאר עם השיפוט שלו.

"היו לנו לצערנו כבר כמה פרשות בציבור שלנו וכעוצמת השבר כך צריכה לבוא התובנה שצריכים בקרה ולא לצאת מנקודת הנחה,  שהם אנשים קדושים וצדיקי עליון. תראה מה קרה עם הקהילה של הרב ברלנד, קהילה שלמה במבוכה ושוב אני לא שוללת התייעצות, אבל לא ללכת בעיניים עיוורות אחרי מישהו".

אליאש משוכנעת שדברים רבים ישתנו כעת בציונות הדתית. "אני לא חושבת שזה יפתור את כל הבעיות, אבל בציבור שלנו תהיה יותר זהירות בנושאים האלה, יותר אוזן קשבת לתלונות".