הפגישה
הפגישהדוברות חב"ד

על רקע הסערה הפוליטית המטלטלת את הציבור בסוגיית גיוס החרדים יש נטיייה לשכוח כי יש אנשים במערכת הצבאית המופקדים על הטיפול בפועל בנושא הגיוס, והם מנסים בתנאים כמעט בלתי אפשריים לתת מענה לכל צרכיו של החייל החרדי, ובה בעת לאפשר לתלמידי הישיבות להמשיך את לימודיהם בלי הפרעה.

אחד האנשים האלה, הזוכים להערכה רבה מכל מי שבא איתו במגע, הוא סא"ל אמיר ודמני, ראש ענף גיוס כוח אדם סדיר בצה"ל, המסיים עתה את תפקידו הנוכחי. את ההערכה הזאת אפשר היה לחוש בערב מיוחד שנערך לכבודו, לרגל סיום תפקידו, בכפר חב"ד מטעם אגודת חסידי חב"ד.

עשרות קצינים המשרתים עם סא"ל ודמני באו להתוועדות חסידית מיוחדת, ביום חמישי השבוע, בבניין 770 בכפר חב"ד, עם המרא דאתרא של כפר חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, יו"ר אגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר ועד כפר חב"ד הרבבנימין ליפשיץ, מנכ״ל אגו״ח, הרב אריאל למברג ועוד.

במהלך ההתוועדות הייתה לנוכחים הפתעה מיוחדת בבואו של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל החדש, הרב יצחק יוסף. כמו כן בא להשתתף באירוע הרב רפי פרץ, הרב הראשי לצה"ל.

כל הנוכחים העלו על נס את מסירותו הבלתי רגילה של סא"ל ודמני לצרכיו של הציבור החרדי, את הרגישות הרבה שגילה במהלך תפקידו, ואת העובדה שדלתו תמיד הייתה פתוחה לכל פנייה ובקשה.

הרב אשכנזי ציין את תרומתו הרבה של סא"ל ודמני להבנות שהושגו בין אגודת חסידי חב"ד לצה"ל בנושא יציאת תלמידי ישיבות חב"ד לשנת ה'קבוצה' בחצר הרבי, מתוך גישה שצריך לאפשר לתלמידי הישיבות לעסוק בלימודם באין מפריע, ולעבור את כל מסלול החינוך של תלמידי ישיבות חב"ד, ולאחר מכן,בהיותם אברכים, יוכלו לשרת במסגרת המתאימה להם.

הראשון לציון הרב יוסף דיבר בחום על חשיבות הימים האלה, ימי חודש אלול, שבהם צריך לקרב לבבות ולהתקרב איש אל רעהו. הרב יוסף הדגיש כי לא דיי ללמוד תורה ולקיים מצוות כל אחד בד' אמותיו, אלא צריך לזכות את הרבים, לצאת ולהפיץ תורה ולקרב לבבות.

דובר חב"ד הרב מנחם ברוד הציג לנוכחים את תפיסת השליחות שבנה הרבי, שבה אין האדם שם את עצמו במרכז אלא רואה לנגד עיניו את כלל ישראל ואת צורכי עם ישראל, מתוך שאיפה לעזור תמיד לכל יהודי בגשמיות וברוחניות.

סא"ל ודמני הודה למארחים ולרבנים שבאו לכבד את האירוע ואמר, כי הבחירה בכפר חב"ד לקיום האירוע היא המקום הנכון ביותר: "ממה שקראתי על הרבי מליובאוויטש, הוא לא תייג אף אדם תחת כל מיני הגדרות, אלא אהב כל אדם. אני חושב שיש מעט מאוד אנשים כאלה, שיכולים לאהוב כל אדם באשר הוא. תנועת חב"ד היא תנועה שאוהבת את עם ישראל ואוהבת כל יהודי באשר הוא יהודי, והדבר הזה כל כך חסר היום. לכן אני מאוד מתרגש שזה קורה דווקא כאן, כי זה מסמל בעיניי הרבה מאוד".

סא"ל ודמני הדגיש בדבריו כי "צריך להמשיך ולהקפיד שלא לפגוע בלימוד התורה. זה אומר שכל מי שיש להם היכולות והכוחות להשקיע את כל כוחם בלימוד התורה – אסור לנו להפריע להם בדבר הזה".

המשתתפים גם ביקרו בשחזור חדרו של הרבי וצפו בסרט וידאו על יחסו המיוחד של הרבי לארץ הקודש. את האורחים ליווה גם מנהל בית 770, הרב מנחם לאטר.

דוברות חב"ד