אורנה ברביבאי. אלופה ראשונה בצה"ל
אורנה ברביבאי. אלופה ראשונה בצה"לדובר צה"ל
ראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי אומרת כי הצבא מוכן לגייס חרדים מהרגע שהמחוקק יחליט על כך.

"הגיוס יעלה למדינה, וזה מחיר שראוי לשלם אותו. הצבא ראוי לקבל מסה של חיילים חרדים מתוך תפיסת צבא העם, אנחנו לא רוצים לוותר על פוטנציאל גיוס כזה. אנחנו נמצאים עכשיו בתקופת מעבר שלפני החוק החדש. גייסנו בשנה שעברה 1400 חרדים, וגם מתווה פרי מדבר על מתווה של התנדבות בארבע השנים הקרובות ביעדים שיגדלו בשנים הקרובות", אמרה לתוכנית "פגוש את העיתונות".

לדבריה, "כבר היום התחלנו לשלוח צווי גיוס לחרדים אבל לא נתחיל באכיפת הגיוס לפני שהחוק יאפשר לנו את זה. אנחנו לא נאכוף את הגיוס לפני חקיקה של הכנסת, אבל ברגע שהחוק יחייב אותנו לגייס חרדי כמו כל אחד אחר החוק ייאכף על כולם באופן שווה. ההשתלבות של החרדים שמשרתים היום בצבא היא יוצאת מהכלל ויש נכונות לשלב אותם בכל התפקידים".

"אנחנו מתכוונים להכפיל את כמות החרדים בצבא ב-4 השנים הקרובות, אבל הוא לא יבוא על חשבון הנשים. יש לנו עניין להבטיח את שירות הנשים בצבא, והרחבת שירות הנשים בשנים האחרונות מוכיחה את עצמה. 92% מהמקצועות הצבאיים פתוחים לנשים כולל הרבה תפקידי לחימה. ההעמדה של הנשים מול החרדים היא מלאכותית, הצבא ידע להכיל שונות ולא לפגוע בנשים לצד ההתאמה לצרכים של החרדים. לא יהיו טקסים צבאיים בהם לא ישולבו נשים".

על המתקפות האחרונות של חיילים חרדים בשכונות חרדיות אמרה האלופה כי "ההתקפות על החיילים החרדים חמורות מאוד. מי שמרים יד על לובש מדים ראוי לגינוי ואנחנו צריכים לעשות אכיפה והסברה יותר נוקשה כלפי חרדים שתוקפים חיילים וכלפי ולא חרדים שתוקפים חרדים".