
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי), עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, את נתוני הלימודים במוסדות החינוך בישראל.
על פי הנתונים, בעשור הראשון של שנות ה-2000 נצפתה מגמת עלייה בזכאות לבגרות. בשנת 2011 הגיע אחוז הזכאים בחינוך העברי ל-58.5% מתלמידי כיתות יב בהשוואה ל-52% ב-2000.
עוד עולה כי רובם הגדול של בתי הספר בפיקוח החרדי אינם מגישים את תלמידיהם לבחינות הבגרות. עם זאת, שיעור הנבחנים במערכת פיקוח זו עלה מ-15% ב-2001 מתלמידי כיתות יב ל-28% ב-2011, ושיעור הזכאים לתעודת הבגרות עלה מ-6% ל-10%.
ניתן לראות עוד כי יש קשר גם בין רמה חברתית-כלכלית של יישוב המגורים לבין הסיכויים לקבלת תעודת בגרות בהצטיינות. בשנת 2011, בחינוך העברי, שיעור מקבלי תעודת בגרות בהצטיינות מבין כלל הזכאים שהתגוררו ביישובים במעמד החברתי-כלכלי הגבוה (אשכולות 8-10) היה כפול מזה שבקרב תלמידים שהתגוררו ביישובים מהמעמד הנמוך - 12% לעומת 6%, בהתאמה.
על פי הערכות של הלשכה, מספר התלמידים בין 2019-2012 בחינוך הממלכתי צפוי לגדול ב-5.8%, בחינוך הממלכתי-דתי גידול של 17.7% ובחינוך החרדי גידול של 23.8%.