יו"ר הכנסת בפתיחת הלימודים בשומרון

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ציין היום (שלישי) את פתיחת שנת הלימודים בבי"ס עומר שבצפון השומרון. אדלשטיין הוזמן דווקא לשם בכדי לחזק את היישובים ולאותת להם כי המועצה והמדינה כולה עומדת מאחוריהם.

אדלשטיין פגש את ילדי כתה א' הנרגשים בבי"ס עומר הממלכתי בצפון השומרון ובבי"ס טללי אורות הממ"ד גם הוא בצפון השומרון והתייחס גם למשא ומתן המדיני.

"עם כל הדיבורים שאנחנו שומעים, כולנו מכירים את המציאות המקסימום שמדינת ישראל יכולה להציע לא מגיע למינימום שהפלשתינים רוצים ולכן כולי תקווה שנמשיך לבנות, לפתח, לחנך, נמשיך במגעים עם שכנינו על מנת לשתף פעולה ולא על מנת להרוס יישובים", אמר יו"ר הכנסת.

יו"ר הכנסת הבטיח לילדי כתה א' בצפון השומרון כי מה שקרה ב 2005 (ההתנתקות) לא יחזור על עצמו בשום מקום אחר בארץ. אדלשטיין התייחס גם לאיומים מסוריה וציין כי מדינת ישראל מוכנה לכל תרחיש ותדע להגן על עצמה ועל ילדיה בעת הצורך.

בתגובה לכוונת שר החינוך לבטל בגרויות בספרות והיסטוריה אמר אדלשטיין, "אני מקווה שנשאר עם הבגרויות בהיסטוריה ובתנ"ך כי בלי תנ"ך והיסטוריה אין שום דבר שקושר אותנו למקום הזה. ואנחנו נלמד גם לבגרויות וגם לשם שמים".

ראש המועצה גרשון מסיקה בירך את התלמידים החדשים והבטיח להמשיך ולפתח את השומרון ואת מערכת החינוך במועצה. יוסי דגן, סגנו של מסיקה, סיפר לאדלשטיין כי בשומרון נפתחו 15 גנים חדשים שמצטרפים ל- 100 גנים קיימים וכן נפתח בי"ס חדש בתפוח המצטרף לעוד 17 בתי ספר במועצה.

וידאו וצילומים: המועצה האזורית שומרון