אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

דו"ח מודיעיני שהכינה מדינה אירופית חושף, כי נשיא סוריה בשאר אסד הפקיד את השליטה על עמדות הטילים של סוריה בידי גורמים חיצוניים.

על פי הדו"ח, מי שינהל את מתקפת הנגד במקרה של תקיפה אמריקנית בסוריה, לא יהיו אנשיו של בשאר אסד, אלא דווקא חיזבאללה ולוחמים איראנים.

את הדו"ח פרסם העיתון הלבנוני אל-נהאר, אשר מדווח כי חלקים ממנו הועברו לצוותים דיפלומטיים שמדינותיהן לוקחות חלק בכוח יוניפי"ל שבדרום לבנון.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יוצא היום (ראשון) למאבק נחוש על דעת הקהל האמריקנית, בניסיון לשנות ולו במידת מה את הנתונים המעידים על כך שהציבור האמריקני איננו מעוניין במהלך צבאי בסוריה.

שישה ראיונות טלוויזיה ונאום אחד לאומה ישמשו את אובמה במאבק, במהלכו הוא מתכוון להסביר לציבור האמריקני את מטרות התקיפה ולהבהיר שלא מדובר בשידור חוזר של המעורבות האמריקנית האינטנסיבית בעיראק או באפגניסטן.

מטרת המהלך התקשורתי והציבורי בו נוקט אובמה היא השפעה על חברי הקונגרס האמורים להצביע על הצעת ההחלטה המבקשת לאשר תקיפה בסוריה. אובמה חושש שההתנגדות הרחבה בציבור למהלך צבאי (למעלה מ-60 אחוזי התנגדות בסקר מהשבוע שעבר לעומת קצת למעלה מעשרה אחוזי תמיכה) תקשה על חברי הקונגרס, על שני בתיו, לתמוך בתקיפה, גם אם מוגבלת.