אזרח כבוד. כץ
אזרח כבוד. כץצילום: ששון תירם

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, קיבל הערב (שלישי) אזרחות כבוד מטעם המועצה האזורית שומרון כהוקרה על פועלו לפיתוח ההתיישבות.

הפרס ניתן לו באירוע הצדעה למתנדבים של המועצה והענקת פרסי גידול דמוגרפיים ליישובים.

השר כ"ץ הודה לגרשון מסיקה, ראש המועצה והוסיף: "אזרחות הכבוד מוסיפה לי באופן אישי מימד נוסף של קשר וחיבור לשורשיו ההיסטוריים של עם ישראל בארץ ישראל. היא כמובן גם ביטוי לפעילות המשותפת שביצענו בשנים האחרונות בתחומי התשתיות והתחבורה, במועצה האזורית שומרון ובכל יהודה ושומרון. והתוצאות ניכרות בכל כביש, בכל כיכר ובכל יישוב. והיד עוד נטויה".

בהתייחס לסוריה אמר השר: "אנחנו חיים באזור שהכל בו סוער ואנחנו אי של שקט וביטחון בלב האזור. במציאות של טבח ודמים, כשמוסלמים שוחטים מוסלמים, תכניות באות והולכות, לא נותר לנו אלא לסמוך על צור ישראל וצבא הגנה לישראל".

בנוגע למו"מ עם הפלסטינים אמר השר כ"ץ, כי "הייתה הצבעה בממשלה והוחלט בניגוד לעמדתי לשחרר מחבלים רוצחים. אני הצבעתי נגד ההחלטה הזו כי אני לא חושב שמגיע להם פרס. כעת הציגו אותי בתור 'שר התחבורה והבטיחות בדרכים'. לפני חודש היה שם באמצע התואר 'תשתיות לאומיות'. לקחו לי חלק מהשם בתור סנקציה אבל זה מחיר שאני משלם בשמחה רבה ואני מתכוון  להמשיך לעמוד ולהתייצב מול כל דבר שיהיה בניגוד לעקרונותיי".

"אנחנו מוכנים להידבר אבל לא מוכנים לוותר על הזכות התנכית והיהודית לגור כאן ולהתחזק כאן. יחד איתכם נמשיך, נעשה נפתח ונבסס את אחיזתנו בכל ארץ ישראל", הוסיף.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר באירוע כי "למרות האיומים אנחנו זוכים לראות בשומרון את הגידול הגבוה ביותר בארץ" במקום הראשון בקליטת משפחות זכה היישוב נופי נחמיה. ובגידול הדמוגרפי הגבוה ביותר זכה היישוב עלי זהב הפרסים עומדים על עשרות אלפי שקלים לכל יישוב למטרות פיתוח".