מוצאי כיפורים במשכן אהוד
מוצאי כיפורים במשכן אהודצילום: אריה גולדברגר

ארגון רבני צהר קיים זו השנה ה-11 מוקדי תפילות יום הכיפורים בכל רחבי הארץ.

כ-250 מניינים התקיימו במהלך היום הקדוש מקיבוץ הגושרים שבצפון ועד אילת אליהם הגיעו למעלה מ-750 מתנדבים של הארגון.

בצהר מציינים כי השנה נוספו מוקדי תפילה בעשרות מקומות בהם לא יתקיימו תפילות בשנים קודמות. יו"ר ארגון רבני צהר, ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו אמר "היום יותר מתמיד אנו מגלים כי החברה הישראלית חפצה להעמיק את זהותה היהודית כל עוד זה נעשה ללא כפיה והתנשאות".

המקומות בהם התקיימו המניינים הם רבים ומגוונים: בעיר אילת שבדרום, בקיבוצים כגון עינת, בית אורן, גבעת חיים, הגושרים, העוגן ועוד. בערים המרכזיות בארץ: תל אביב, בה יערכו 15 מניינים, חיפה, רמת גן, מודיעין, באר שבע וערים נוספות.

השנה נוסף לרשימת המניינים של צהר מניין מיוחד לקהילה האתיופית בגדרה ומניין לבאי בית החולים איכלוב בתל אביב. בנוסף, לקיבוצים רבים בהם לא נערכו תפילות בשנים קודמות יגיעו מתנדבי צהר לערוך תפילות לבקשת התושבים.

בעקבות קשר מיוחד שנוצר בין תושבי היישוב אלעזר שבגוש עציון לבין חברי קיבוץ געש יגיעו השנה עשרות מתושבי אלעזר לקיבוץ ובין התפילות יעבירו שיעור מיוחד על מוזיקה ויהדות. בתום הצום ישתתפו האורחים והמארחים בערב שירה משותף בקיבוץ.

בארגון צהר רשמו השנה שיא של מתנדבים מהיישוב חשמונאים, ממנו יצאו כ-120 בני נוער להתנדב במנייני צהר בכל רחבי הארץ. "מדובר ברוב בני הנוער ביישוב", הוסיפו.

בנוסף, בארגון מציינים כי באחד הקיבוצים בצפון הארץ התנגדו חברי הקיבוץ לקיום מניין במבנה של הקיבוץ אך שלושה מחברי הקיבוץ התעקשו והקימו אוהל ממוזג בחצר בית פרטי וקיימו שם את המניין.