יכול להיות שזו הונאה, אך אולי לא. ח"כ כבל
יכול להיות שזו הונאה, אך אולי לא. ח"כ כבלפלאש 90
חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) תוקף את מחנה הימין המתנגד, לדבריו, לניסיונות הדיפלומטיים של ארה"ב להסדיר את תוכנית הגרעין האיראנית.

"די, נמאס! כמה עוד אפשר לשמוע את מקהלת אנשי הימין מנפנפים כל אדם שחושב אחרת מהם בנימוק שהוא 'רופס', 'פוסט ציוני', או 'עוכר ישראל'", כתב ח"כ כבל בעמוד הפייסבוק שלו. 

כבל טוען כי הוא אינו פחות ציוני מאחרים וקורא לבדוק האם שינוי הגישה של נשיא איראן רוחאני הוא שינוי אסטרטגי, שלא יעיב על המוכנות של ישראל לתרחישים אופטימיים פחות, כהגדרתו.

"עדיין לא מחזירים את סוכני המוסד לביתם או את הטנקים להאנגרים. בסך הכל ראוי להסתכל על ההתפתחויות האחרונות כהזדמנות לייצר מסלול אחר ביחד עם הקהילה הבינלאומית. יכול להיות שזו הונאה, אבל גם יש סיכוי קטן שלא, ולכן אסור לנו להחמיץ זאת רק בגלל כמה צעקנים", הוא הדגיש.

ח"כ כבל, לשעבר מזכ"ל מפלגת העבודה, הוסיף כי "אזרחי ישראל נמצאים תחת מתקפת הפחדות שימיה כימי שלטונו של נתניהו. הנהגה צריכה לנסוך בעם ביטחון ולא לזרות אימה. אני מסרב לפחד כי יש לי ביטחון מלא בצה"ל, ובחוסנם של אזרחי ישראל".

אם נצטרך להילחם, מאמין כבל, נדע לעשות זאת, אך בינתיים על ישראל להיות קשובה לקולות החדשים מאיראן. "לנסות למצות את האפשרויות הגלומות בהם ובעיקר, להפסיק לפחד ולהפחיד".