מסיק זיתים
מסיק זיתיםצילום: פלאש 90

ועד מתיישבי השומרון קורא למתיישבים להתכונן לעונת מסיק הזיתים, להצטייד במצלמות ולתעד כל פרובוקציה של ארגוני השמאל הקיצוני.

"בשנה שעברה תפסנו 'על חם' ערבים ופעילי שמאל כורתים עצי זית", מזכיר מנכ"ל הוועד שגיא קייזלר שהוסיף כי "בשנים האחרונות הפכה עונת המסיק ל'עונת המסית'".

"בשנים האחרונות התפתחה מכונת תעמולה שקרית סביב מסיק הזיתים בשומרון. ארגוני השמאל הקיצוני הציפו את אמצעי התקשורת בדיווחי שקר על פגיעה של מתיישבים בעצי זית ובערבים", מציינים בוועד. "בשנה שעברה החלטנו לשים סוף לתופעה שנועדה לפגוע בהתיישבות באמצעות השחרת פני המתיישבים וציידנו את פעילי הוועד במצלמות איכותיות איתם ניתן לצלם פרובוקציות גם ממרחק. השנה נמשיך בפעילות בכדי למנוע מאויביי ההתיישבות להסית נגדה".

"אנו קוראים למתיישבים לתעד כל פעילות חשודה של אנשי שמאל וערבים ולהעביר למשרדי הוועד. אנו נעביר את החומר לגורמים הרלוונטיים בתקשורת ובמערכת אכיפת החוק", מציין שגיא קייזלר, מנכ"ל הוועד שביקש מהמתיישבים לצלם כל פעילות פרובוקטיבית ולהעבירה למשרדי הוועד. "אנו נדע להעביר את הצילומים לגורמים הרלוונטיים בתקשורת ומערכת אכיפת החוק", הוסיף.

"לא ניתן לחבורה של פורעי חוק להעיב על מפעל ההתיישבות ולפגוע בתדמית היישובים והתושבים", הוסיף בני קצובר, יו"ר הוועד. "בשנה שעברה הצלחנו למגר את התופעה ואנו תקווה כי גם השנה נעבור את תקופת המסית בלא פגיעה בהתיישבות".

בוועד הוסיפו כי הפעילות בשנה שעברה נשאה פרי כאשר פעילי הוועד הצליחו לתעד כריתת עצי זית על ידי ערבים ופעילי שמאל בסמוך ליישוב אלון מורה. "חשוב לציין כי למרות עשרות תלונות שהוגשו כנגד מתיישבים עד היום לא הוגש ולו כתב אישום אחד נגד מתיישב בגין עקירת עצי זית", הזכירו בוועד, "זו הוכחה לכך שעונת המסית זו מערכת משומנת שנועדה לפגוע בהתיישבות ללא בסיס עובדתי".