פרשת ריגול חמורה
פרשת ריגול חמורהפלאש 90

כל 14 הנערים שנעצרו בשבוע וחצי האחרון על ידי המשטרה בחשד לביצוע מעשי וונדאליזם ברכוש של אזרחים ערבים המתגוררים בשכונת שמעון הצדיק שוחררו למעצר בית.

אמש (שלישי) שוחררו ששת העצורים האחרונים שעוד נותרו במעצר. " השחרור המהיר של הנערים היא עדות לכך שהמשטרה מיהרה לצאת בהכרזות ריקות על הישגים", אמר אחד מהורי הנערים. "הילדים שלנו לא עשו פשע הם היו מעורבים במעשה קונדס שהמשטרה ניפחה אותו לממדי-ענק במטרה לקצור ממנו הישג תקשורתי. חבל שבדרך ה"הישג" המדומה הזה היה מלווה בחקירות לא חוקיות ונקצר על גבם של נערי ישיבה המומים בני 13".

ב'חננו' מציינים כי חלק מהנערים העצורים התלוננו במהלך השבוע על יחס מזלזל ומשפיל שספגו מהשוטרים ועל חקירות באמצע הלילה וללא נוכחות ההורים - בניגוד לחוק.

כזכור, שני קטינים נעצרו בתחילת השבוע שעבר על ידי חוקרי משטרת ישראל בחשד כי שרטו כלי רכב של ערבים המתגוררים בצפון ירושלים. הנערים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה. החקירה נמשכה עד היום ובמהלכה הרחיבה המשטרה את מעגל העצורים ל-14 עצורים, כולם קטינים שעצורים כבר ימים ארוכים ונחקרים בתנאים קשים.

כאמור, כל העצורים שוחררו למעצר בית. עורכי הדין המייצגים את החשודים הם עו"ד דוד הלוי, אביחי חג'בי ונפתלי ורצברגר ואיתמר בן גביר – מטעם עמותת "חננו".

עורך דין דוד הלוי המייצג חלק מהנערים מטעם עמותת "חננו" אמר היום: "בסופו של יום מתברר כי רב מהומה על לא מאומה וכי ההר הוליד עכבר. השחרור הסדרתי של הקטינים שנעצרו מדבר בעד עצמו".