תשובות. לפיד
תשובות. לפידצילום: פלאש 90
מתיחות בין ראש הממשלה לשר האוצר: בשיחות סגורות שקיים אמש (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביע מורת רוח מדברי לפיד השבוע ולפיהם אין צורך בהכרה במדינה היהודית כתנאי להסכם מדיני. 

העיתון "מעריב" מביא הבוקר ציטוטים מדברי נתניהו, שאמר כי העמדות שביטא לפיד הן "העמדות של השמאל, והן משאירות פתח להמשך המאבק הפלסטיני".

עוד דווח כי נתניהו כרך גם את הממונה על המשא ומתן, ציפי לבני, עם לפיד בעניין זה, וטען כי בשיחותיה עם הפלסטינים היא מציגה את התביעה להכרה בישראל כמדינה יהודית רק משום שהוא דורש זאת ממנה.

השר לפיד טען בראיון לטלוויזיה האמריקנית כי אביו לא הגיע מהגטו בבודפסט לחיפה כדי להזדקק להכרה מצידו של אבו מאזן לכך שישראל היא מדינה יהודית. לטעמו דרישה זו מהפלשתינים מיותרת.

נזכיר כי בנאום בר אילן השני שאותו נשא לפני ימים אחדים שב ראש הממשלה נתניהו והדגיש את חשיבותה של הדרישה להכרה בישראל כמדינה יהודית. לדבריו ללא הכרה שכזו נמצא את עצמנו כשלצידנו מדינה פלשתינית בעוד אנו חיים במדינה מעורבת שבה למיעוט הערבי שאיפות לשנות את דמותה של ישראל ו"לקעקע" את היותה מדינה יהודית.

נתניהו הציג את סירובם של הפלשתינים כעדות לכוונותיהם האמיתיות שלא להגיע לשלום אמת עם ישראל.

"תכירו במדינה יהודית", קרא נתניהו בנאומו, "למה אינכם מוכנים להכיר במדינה יהודית? אנחנו מוכנים להכיר במדינת הלאום שלכם, היא תופסת שטחי מולדת שלנו וזה דבר קשה מאוד. אבל גם אתם תצטרכו לעשות שורה של ויתורים והויתור הראשון הוא לוותר על זכות השיבה".

נתניהו הבהיר כי הסכם שלום ייחתם רק לאחר ההכרה הפלשתינית והדגיש כי מדובר בתנאי הכרחי. "לא נסתפק בהכרה בעם הישראלי או במדינה דו לאומית שאחר כך תציפו אותה בפליטים. תכירו במדינה היהודית".