חוק ראשון. גרמן
חוק ראשון. גרמןצילום: פלאש 90

שרת הבריאות, יעל גרמן, צפויה להשלים במושב הכנסת הקרוב את המהלך החקיקתי שיחייב הצבת סימון תזונתי בחזית האריזה, ולהעביר את התיקון לתקנות בריאות הציבור (מזון) (סימון תזונתי) התשנ"ג- 1993, גם בקריאה שנייה ושלישית.

המהלך המדובר כלול במסגרת התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים 'אֶפְשָׁרִיבָּרִיא'.

פרופ' איתמר גרוטו, ראש מנהל בריאות הציבור במשרד הבריאות, מסביר: "מדובר במהלך חקיקתי חשוב ביותר, שמטרתו לסייע לצרכן בבחירת חלופות מזון 'בריאות', כחלק משמירה על בריאותו.  הסימון התזונתי החדש בחזית האריזה, יופיע בנוסף לסימון ה'רגיל' הקיים בגב באריזה, ויתמקד ב-4 רכיבים תזונתיים: אנרגיה (קלוריות), סוכרים, שומן ונתרן, כל זאת במטרה להפחית בצריכתם ולמנוע תחלואה, למשל של מחלות לב, יתר לחץ דם והשמנה".

בתכנית 'אפשריבריא' מציינים כי "סימון המוצר באמצעות תווית המזון מהווה את "תעודת הזהות" של המוצר ומספק לצרכן מידע חשוב על המוצר, לרבות: שם המוצר, תכולתו, מרכיביו, ערכים תזונתיים, שם היצרן, ארץ הייצור, מועד תפוגה, המלצות אחסון ועוד".

פרופ' דני מורן, מנהל 'אֶפְשָׁרִיבָּרִיא', מוסיף ומציין כי "החקיקה המדוברת, מהווה בשורה חשובה לצרכן הישראלי, שיוכל בעידן הקרוב לקבל באופן נגיש ומהיר, מידע החשוב לשמירה על בריאותו והמלצה לצרכן להתייחס להרכב התזונתי של המוצר. באופן זה, מדינת ישראל באמצעות המחוקק, הולכת בעקבות מדינות המערב, ופועלת לשמירה על בריאות הציבור, דבר המשפיע בעקיפין גם על הרגלי הקנייה, האכילה וההתנהגות. אנו מקווים כי הכנסת תאשר את התיקון החקיקתי כבר במושב הקרוב ובכך תוביל מהפיכה צרכנית, שתאפשר לכולנו, ללא הבדלי סטטוס, לשמור באופן אפקטיבי יותר על בריאותנו".