"ירושלים צריכה איכות חיים"

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות ומשה ליאון נראה דרוך מתמיד להסתער על ראשות העיר ירושלים.

בראיון לערוץ 7 הוא מתייחס לברית הפוליטית בין ליברמן ודרעי, לחוסר בתמיכת ראש הממשלה ולעמדתו בעניין חלוקת ירושלים.

בתור מועמד אנונימי שהגיע לירושלים ופרץ לתודעה רק לפני חודשים ספורים, אתה מסתובב בשטח ויכול להעיד על עליה בהיקף התמיכה?

"האמת היא שהתחלתי את הקמפיין לראשות העירייה ממקום של אופטימיות, בהחלט ידעתי לקראת מה אנחנו הולכים ומשיחות רבות מאוד עם תושבים אני מרגיש את היקף התמיכה שהולך ומתרחב בכל רגע, מכל גווני הציבור. גם חילונים וגם כיפות סרוגות וגם חרדים".

ראש הממשלה נתניהו היה במוצאי השבת האחרונה בחדרה ובשבוע שעבר היה בכנסי תמיכה בלוד ובקרית שמונה. אליך הוא עוד לא הגיע ונראה שהוא לא מביע בך תמיכה למרות שהבטחת שזה יקרה לקראת הבחירות.

"ראש הממשלה זה הוא ושיקוליו, ואני בהחלט חושב ששאלות כאלו צריך לשאול את ראש הממשלה. לעצם העניין תזכור דבר אחד- התחלת את הראיון בכך שהזכרת אותי כנציג 'הליכוד ביתנו' ובסופו של דבר לא הייתי מתמודד לראשות ירושלים בראשות רשימת הליכוד בלי הסכמה של ראש הממשלה".

אז נתניהו מסכים שתתמודד מטעמו אבל לא תומך בך.

"אני יודע בדיוק עד כמה הוא מעריך אותי ואתה יודע מה, אני גם יודע בדיוק מה הוא יצביע בסופו של דבר. תזכור שהייתי מנכ''ל משרד ראש הממשלה בתקופתו במשך שלוש שנים ועשיתי את זה על הצד הטוב ביותר. ניהלתי עבורו את המשא ומתן הקואליציוני האחרון שהיה מול כל המפלגות ועשיתי את זה על הצד הטוב ביותר, אז כרגע יש מניעים אחרים שמונעים ממנו להביע בי תמיכה ואינני מכיר אותם".

כל חברי הכנסת והשרים של 'הליכוד ביתנו' עומדים מאחוריך וחלקם אף משתתפים לצדך בחוגי בית. התמיכה שלהם היא בעקבות לחץ שמפעיל עליהם ליברמן?

"תסתכל איזה מוסר כפול. כשמישהו תומך בי אז זה לחץ או קומבינה אבל כשמישהו תומך בו (ניר ברקת - ע.ב.) אז זה נראה סביר. אתה לא חושב שמדובר בשאלה מצחיקה? נראה לך שאפשר להפעיל לחצים על שרי הליכוד? הם מכירים את כישוריי ויכולותיי ויודעים שאני האיש המתאים להוביל את ירושלים בחמש השנים הקרובות".

"מתכוון להשאיר את הציבור הדתי בקואליציה"
"מתכוון להשאיר את הציבור הדתי בקואליציה"(פלאש 90)

אתה בשר מבשרה של הציונות הדתית ובכל זאת הציבור הזה לא הולך אחריך בהמוניו. אתה מרגיש פגוע?

"לא, אני בהחלט לא נפגע כי אנחנו חיים בדמוקרטיה. יש חלק נכבד בציונות הדתית שתומך בי ואני מקווה שהחלק הזה יגדל עד לרגע הבחירות. אם חושבים שברקת כחילוני טוב לציונות הדתית אז שיחליטו כפי שיחליטו. כשאני בא לבדוק מה עשה ברקת עבור הציונות הדתית אני לא מוצא, ולכן אני חושב שמטבע הדברים היה נכון להעניק את לי רוב התמיכה אבל אני לא נפגע, בסיבוב הבא הם יתמכו בי באופן מלא".

יכול להיות שבציבור הדתי לאומי חוששים מיו"ר ש"ס אריה דרעי, שמשתמש במועמדות שלך כדי להפיל את הקואליציה?

"דרעי אמר שהוא מתכוון שהציונות הדתית תמשיך להיות בקואליציה ולכן זה לא רלוונטי. יש חשש מדרעי בציבור הדתי אבל זה לא קשור אלי. דרעי הוא יושב ראש מפלגה של ארבעים אלף איש שכולם יתמכו בי ביום הבחירות. אנחנו בסביבה דמוקרטית שבה צריכים רוב וכל מי שתומך מתקבל בברכה".

דרעי לא מסתיר את העובדה שיש ברית פוליטית בינו לבין ליברמן שתצא לפועל רק אם תיבחר לראשות העיר.

"אני חושב שזו יותר משאלת לב מאשר משהו אמיתי. אני בהחלט יודע בוודאות שליברמן רואה בברית עם הציונות הדתית ברית חזקה ומערכת יחסים איתנה ואפילו זהות אינטרסים".

יש אנשי ליכוד שתומכים דווקא בברקת וראינו גם תמיכה של תא 'לביא' באוניברסיטה העברית. ההחלטה של ראשי המפלגה לתמוך בך לא חלחלה פנימה.

"יש הרבה כאלו שקוראים לעצמם ליכודניקים והם לא בהכרח ליכודניקים. אני מסתכל על זה שיש לי תמיכה גורפת של כל חברי הכנסת והשרים במפלגה. הם נציגי הליכוד הרשמיים ואף אחד מהם לא הביע תמיכה בברקת".

שר השיכון הצהיר שאין בניה בירושלים והוא האשים בכך את ראש הממשלה ואת הנהגת העיר. הוא לא מצליח מסיבות מדיניות ואתה מבטיח לבנות עשרות אלפי יחידות דיור?

"בסופו של דבר מי שקובע זה המדיני, אם המדיני מסרב בכל תוקף אז אי אפשר לבנות אבל אני מבטיח להילחם בתופעה הזאת, ללכת עד הסוף ולשכנע את השרים, את חברי הכנסת ואת כל האגף הפוליטי שאכפת לו מירושלים לבנות בכל העיר. גם במזרח, גם במערב וגם בשכונות קו התפר. צריך להפסיק את ההקפאה. אתה כראש עיר חייב ללחוץ על הדרג המדיני ליישם את מה שאתה חושב ומאמין שצריך להיות בעיר".

"גם אירועי תרבות וגם איכות חיים"
"גם אירועי תרבות וגם איכות חיים"(פלאש 90)

בחמש השנים האחרונות נערכו אירועי תרבות רבים ברחבי העיר שהרימו את המורל הירושלמי. אתם מתכנן לקצץ בתרבות ולהשקיע את הכסף בדברים אחרים?

"אני חושב שהתרבות זה עיקרון רציני מאוד ומשהו מאוד חשוב לעיר ירושלים, אבל קודם כל אני רוצה לדאוג לתנאים של ירושלים; בתחומי הדיור, החינוך, ניקיון העיר, תחבורה, מקומות תעסוקה וגם תרבות שבשבילה לא צריך הרבה תקציבים. לכמה פחיות בירה שאתה שם ביום שישי לא צריך תקציב גדול".

מה באשר לתרבות יהודית?

"התקציב של סך כל התרבות בעיר הוא 30 מיליון שקל ולתרבות הציונית דתית יש רק מיליון שקל. וזו שערוריה בפני עצמה. אני רוצה שירושלים תהיה עיר תרבותית אבל בהחלט עם הרבה איכות חיים לתושבים".

הבטחת לבחון אפשרות לפתיחת מקומות בילוי בשבתות, זה מסתדר עם תמיכת החרדים מצד אחד ותמיכת ליברמן מהצד השני?

"הבטחתי דבר אחד: שיהיה סטטוס קו בעיר ירושלים. אני בעד 'חיה ותן לחיות', לכל קהילה תן לחיות את החיים שלה בתנאי שזה לא מפריע לקהילה השניה ולכן מה שהיה פתוח ימשיך להיות פתוח ומה שסגור עכשיו ימשיך להיות סגור".

אם הממשלה תחליט לוותר על חלק מירושלים במסגרת הסכם מדיני כזה או אחר, כיצד תנהג?

"אני איש ימין אמיתי ולא מתחזה.כל מי שתומך בי הוא בדרך כלל ימני ולכן אני אתנגד לכך בכל תוקף. ואני אגיד לך עוד משהו, לא נראה לי שהממשלה הולכת להחליט כאלה החלטות".

אתה אומר זאת מידיעה?

"לא נראה לי שהממשלה הולכת לוותר על חלק מירושלים".