זוכי הפרס
זוכי הפרסצילום: אופיר בן נתן

בטקס שנערך אתמול בג'וינט ישראל, הוענקו פרסי הצטיינות חברתית על פעילות למען חיזוק החוסן החברתי בישראל.

הפרס על שם לארי ז"ל ולאונור זוסמן, הפרס החברתי היוקרתי ביותר, הוענק אתמול לזוכים אוריאל לדרברג מנכ"ל ארגון "פעמונים", אילאיל לדר פעילה לשילוב וקידום ילדים עם צרכים מיוחדים ושירלי קציר מנכ"לית עמותת "עדן". 

בנימוקי הענקת הפרס למנכ"ל פעמונים נכתב כי לדרברג הינו יזם חברתי שבאמצעות הארגון שהקים לפני למעלה מעשור יצאו לרווחה כלכלית עשרות אלפי משפחות שכיום מנהלות את כלכלת ביתן בצורה נכונה; "על מנת להוציא משפחה או אדם ממצוקה כלכלית יש לחזק בקרבם את האחריות האישית זאת באמצעות הקניית מידע וידע פיננסיים".

עוד נכתב בנימוקי הזכייה: "בחירתם של העמותה והעומד בראשה, לחזק אוכלוסיות חלשות לצאת ממעגל העוני ללא שיפוטיות, אלא באמצעות הדרכות ומידע פיננסי, שישאר עם המשפחות עוד שנים רבות, מהווה שינוי גישה חדשני ומקורי בטיפול בעוני".

מנכ"ל ארגון פעמונים אוריאל לדרברג מזוכי הפרס, אומר כי "הדרך לאיתנות ועצמאות כלכליים עוברת בלקיחת אחריות אישית".

לדרברג הודה לנותני הפרס על ההכרה והאמון, "כולי תקווה שפרס זה יסייע בידי ובידיי ארגון פעמונים לעזור לעוד משפחות רבות בישראל לנהל את משק הבית בצורה אחראית ומאוזנת".

ארנון מנטבר, מנכ"ל ג'וינט ישראל, ציין כי "פרס זוסמן למצוינות בתחום השירותים החברתיים עולה בקנה אחד עם האג'נדה שלנו בג'וינט ישראל לעודד ולטפח עשייה ויזמות חברתית. שלושת הזוכים השנה הינם דוגמא ומופת לחדשנות, יצירתיות, יוזמה ובעיקר התמדה - הם מנהלים מאבקים חברתיים ואישיים מורכבים ביותר, ועושים זאת בהצלחה יתרה".