החוק חוזר? שטרן
החוק חוזר? שטרןפלאש 90
רבנים מהציבור החרדי-לאומי דורשים מחבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) להתנצל על דבריו בגנות הרב דב ליאור, וקובעים כי הוא "אפיקורס" כל עוד לא התנצל בפני הרב.
הרבנים מוחים על דברים שהשמיע ח''כ שטרן מעל בימת הכנסת לפני כשבוע, לפיהם סובר הרב ליאור שעולי אתיופיה אינם יהודיים.
שטרן ציטט את הרב ליאור שאמר, כך לטענתו, "אבוי לך אם הבן שלך יתחתן עם אתיופית, היא לא יהודייה".
"אין זו הפעם הראשונה שהאפיקורס אלעזר שטרן פוגע בכבוד התורה ולומדיה, והפעם הגיע לשיא חדש בעזות פניו בפוגעו באחד מגדולי הפוסקים בדורנו", כתבו הרבנים במודעה שהופצה ביממה האחרונה.
על המודעה חתומים, בין השאר, הרב דוד חי הכהן מבת ים, ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל והרב אריאל בראלי משדרות. "כל עוד לא יעשה האפיקורס הנ''ל חזרה בתשובה הכוללת חרטה, עזיבת החטא וקבלה לעתיד, ופיוס הגאון הרב דב ליאור שליט''א, ובקשת מחילה על ציונת של הגאונים הרב אברהם שפירא, הרב מרדכי אליהו והרב שאול ישראל, שפסקו כפי שפסק הרב ליאור, הרי הוא בכלל האפיקורסים".
העומד מאחורי המודעה, הרב אריה קורן, סיפר לערוץ 7 כי "על פי דברי חז''ל אם נפחד למחות על פגיעה בכבוד התורה, היא עלולה לפוג. כל עוד לא ברור שיצא היזק ממוני או גופני ישנה חובה על כל יהודי שהתורה חשובה לו למחות נגד הפגיעה בתורה ולקיים מחאה על ביזוי לומדיה".

ח''כ שטרן התייחס אמש בעמוד הפייסבוק לאיומים בתביעות דיבה נגדו. "כיוון ששמעתי שיש הטלת ספק ואיומים במשפטי דיבה והימנעות מתביעתי תחת האמירה שאני נהנה מחסינות, אני מבקש להודיע לכולם שחסינות לא תהווה שום מכשול מפני הוכחת הדברים שאותם אמרתי על דוכן הכנסת גם בבית המשפט".