המירוץ לגלימה. שי ניצן
המירוץ לגלימה. שי ניצןפלאש 90

לקראת תום כהונתו של פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, מפרסם היום משרד המשפטים את שמותיהם של ארבעת המועמדים שאותרו כראויים להחלפתו של לדור.

דובר משרד המשפטים מוסכם כי ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה סיימה לפני זמן קצר את ישיבתה השלישית, בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בירושלים, בתום דיון ולאחר שנבחן ונדון עניינם של המועמדים השונים החליטה הועדה לזמן לראיון את ארבעת המועמדים הסופיים הבאים: כב' שופט בית המשפט המחוזי בת"א, אבי זמיר, המשנה לפרקליט המדינה (פלילי) לשעבר, עו"ד יהושע למברגר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (תפקידים מיוחדים), עו"ד שי ניצן, כב' שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל".

יצוין כי השלב הבא, שלב הראיונות שיעברו הארבעה לקראת ההכרעה אודות זהותו של הפרקליט הבא יתקיים ביום שני הקרוב. 

בראש וועדת האיתור עומד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין וחבריה הם: נציב שירות המדינה – משה דיין, מנכ"ל משרד המשפטים – ד"ר גיא רוטקופף, נציג האקדמיה - פרופ' אריאל בנדור, נציגת ציבור - עו"ד רחל תורן.

נזכיר כי מועמדותו של עו"ד ניצן זוכה לביקורת מקיפה מגורמים שונים בציבוריות הישראלית. זאת לנוכח התנהלותו בשנים האחרונות כלפי ההתיישבות ביהודה ושומרון, התנהלות שזיכתה אותו בתואר המפוקפק של אויב ועוין ההתיישבות.

עוד נזכיר כי גם מתנגדי ההתיישבות הביעו תהיות אם נכון למנות לתפקיד הבכיר של פרקליט המדינה את מי שהציבור רואה כבעל אג'נדה פוליטית מובהקת, וזאת בתקופה בה ממילא מצוי אמון הציבור במערכת המשפטית בשפל.