כנס "יזמות טכנולוגית חרדית – הלכה למעשה" ליזמות של נשים חרדיות בתחום המחשבים והיי-טק התקיים במכון לוסטיג ברמת גן.

מכון לוסטיג הוא השלוחה החרדית של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה' הפועלת ברמת גן ומקיימת לימודים אקדמיים לבנות חרדיות בתחומי המדע, המחשבים והטכנולוגיה.

בכנס השתתפו ראש מכון לוסטיג, הרב ד"ר צבי אילני, יו"ר הועד המנהל של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, המהנדס אורי וירצבורגר, ראש המחלקה לניהול ושיווק טכנולוגיה בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה, ד"ר אבי קיי, סטודנטיות ובוגרות של מכון לוסטיג.

הכנס נערך כחלק מסדרת אירועים שנערכו לרגל שבוע היזמות העולמי על ידי המרכז ליזמות על שם מרק שומן של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה.

"כמוסד אקדמאי לבנות חרדיות, רואה המכון את החשיבות הרבה בתרגום החומר התיאורטי הנרכש במסגרת הלימודים האקדמאיים לפרקטיקה עסקית, שתאפשר לבוגרות לצאת לשוק העבודה ולפרנס בכבוד בתים של תורה", אמר הרב ד"ר צבי אילני והוסיף "בין מכלול הפעולות הנעשות במסגרת מאמצי ההשמה של המכון לשילוב הבוגרות בחברות מובילות במשק, נפעל  גם לעידוד יזמות עסקית-טכנולוגית. תרומת המיזמים המוקמים ומנוהלים על ידי נשים חרדיות לשוק התעסוקה החרדי, לא תסולא בפז. כל מיזם מצליח, יוצר  למעשה מקומות עבודה חדשים ואופטימאליים לנשים חרדיות. מקומות עבודה אלו עונים על דרישות ההלכה ומתאימים לאילוצים ולמגבלות השונות של כל רעיה ואם בישראל".

בראש החממה הטכנולוגית החדשה של מכון לוסטיג יעמוד יהודה קורוטקין, יזם ואיש הייטק חרדי ותיק. קורוטקין הציג בפני משתתפות הכנס, סקירה על האפשרויות העומדות בפניהן בעולם ההיי-טק ותחום פיתוח תוכנה, ואת החזון אשר עומד מאחורי החממה הטכנולוגית החדשה שבמסגרתה יפותחו וישווקו מוצרי טכנולוגיה בארץ ובחו"ל על ידי תלמידות ובוגרות המכון במדעי המחשב ובניהול ושיווק.

"המטרה היא להקים עבורכן סוג של סטארט-אפ שיעניק לכן הזדמנות לצבור ניסיון בתחום ולפתח רעיונות חדשניים למוצרים ותכנית עסקית מלאה", אמר קורוטקין. בנוסף, ד"ר אבי קיי, ראש המחלקה לניהול ושיווק טכנולוגיה, פירט על קרן ייחודית לעידוד יזמות עסקית טכנולוגית הפועלת במכון. הקרן משותפת לקרן פרידברג מטורנטו ולבית הספר הגבוה לטכנולוגיה, ומטרתה לעודד צמיחה ועשיה כלכלית של יזמים.  במסגרת הקרן זוכים תלמידי בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, בעלי רעיונות למיזמים מסחריים, למימון ראשוני של המיזם עד לסכום של 100,000 ₪, ליווי מקצועי, הדרכות ,הרצאות, מפגשים מקצועיים, שיתופי פעולה עם מיזמים אחרים ועוד.

בהמשך הערב, זכו המשתתפות לשמוע את סיפורן של נשים מובילות בתחום התוכנה והשיווק. ההרצאה הראשונה הייתה של ד"ר יעל קרוב, מייסדת ומנכלי"ת חברת התוכנה Ginger Software, אשר סיפרה מניסיונה האישי על הלבטים ואתגרים העומדים בפני נשים ואימהות בשילוב יזמות טכנולוגית עם בית ומשפחה. ההרצאה השנייה הייתה של מלכה שגב, בוגרת המחלקה לניהול ושיווק במכון לוסטיג, יזמית ומנהלת מכירות בחברה ארצית, שסיפרה מניסיונה על יישום הלימודים האקדמיים לפרקטיקה עסקית.

הערב נחתם בפאנל של נשים חרדיות יזמיות ומנהלות בתחום המחשבים וההיי-טק. הפאנל כלל את רחל גנות-  מייסדת ומנכ"לית חברת rachip המעסיקה 70 מהנדסות חרדיות, ממייסדי פורום ההייטק החרדי ואחת מ-50 הנשים המשפיעות בישראל על פי מגזין 'ליידי גלובס', שושנה רושניבסקי - מייסדת ומנכ"לית חברת הזנק XpandTech ובוגרת המחזור הראשון של מכון לוסטיג, וחניתה פרידמן  - מייסדת ומנכ"לית חברת "כרמיסופט" מכרמיאל המעסיקה מתכנתות חרדיות. חברות הפאנל חלקו עם המשתתפות את ניסיונן האישי כנשים חרדיות יזמיות, וסיפרו על האיזון בין חיי משפחה וקריירה, התנאים המיוחדים לעובדות חרדיות ועוד.