רחבעם זאבי הי"ד
רחבעם זאבי הי"דפלאש 90

מרוץ הלפיד ה-12 לזכרו של השר רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד התקיים היום (חמישי) בבקעת הירדן, בהשתתפות אלפי חיילים מאוגדת הבקעה, תלמידי בתי הספר, בני משפחה ומוקירי זכרו של גנדי.

כחלק מהמרוץ התקיימו חמישה סיורים במסלולים השונים ושני מסלולי ריצה שהסתיימו בחורשת האנדרטה לזכרו של גנדי, לשם הובא הלפיד שהודלק אמש בכותל המערבי.

פלמח זאבי, בנו של גנדי הי"ד, אמר לערוץ 7 כי ויתור על בקעת הירדן במסגרת הסדר מדיני יהווה צעד מסוכן. "אבא כאלוף הפיקוד הצליח יחד עם הצנחנים וסיירת חרוב לבלום את הגלים של המחבלים שהגיעו מירדן, וליישב את הבקעה מתחת לאפם של גולדה ודיין. הוא האמין שבקעת הירדן לא יכולה שלא להיכלל בתוך יישובי ישראל והקים אותם בשיטת חומה ומגדל. לצערי למרות היישובים, התמרים הנהדרים והענבים התוססים, רוב הישראלים שכחו מה זה בקעת הירדן".

"גנדי חשב תמיד שאין שום אפשרות, אפילו בצחוק, שיכולה לקום בבקעה איזו שהיא התארגנות של מדינה פלשתינית, כי ללא החיץ הזה של הבקעה, תקום כאן כמו בצפון סוג של 'חיזבאלנד' שיביא לחיים בלתי נסבלים. בקעת הירדן היא זו שמבטיחה את הקיום של ארץ ישראל שנמצאת מאחור ממערב", אמר זאבי.

זאבי סבור כי ויתור על בקעת הירדן יחייב מאבק נחוש יותר מהמאבק בתוכנית העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון. "ראינו דברים קשים אצל מנהיגים שהלכנו אחריהם בעיניים עצומות ופתאום 'פליף פלף' הם הלכו לאחור. כנראה שזה מה שמחכה לבקעה ונצטרך לעשות משהו יותר חזק מבהתנתקות. מאז אוסלו עושים כל מיני ניסויים שמשלמים עליהם מחירים גדולים. לאט לאט אנחנו נפרדים מכל הנכסים שהדור הקודם נלחם עליהם, מפריטים לנו את הכול. ועכשיו אולי רוצים להיפרד גם מהבקעה, זה יהיה בכי לדורות".

באשר למשא ומתן עם הפלשתינים אמר זאבי כי אביו מתהפך בקברו נוכח שחרור המחבלים. "לצערי היום לא ברור מה הקווים האדומים של הממשלה, במסע הבחירות אומרים משהו אחד ואחר כך כבר לא יודעים לאן הולכים. אבי האהוב מתהפך פעמיים לאחור כשהוא רואה שיום לאחר שנרצח חייל משחררים רוצחים עם דם על הידיים. אין היום לאף אחד שמץ של מושג מה הקווים האדומים של ביבי".