נפרדים. ספי ריבלין ז"ל
נפרדים. ספי ריבלין ז"לפלאש 90

בשעה שלוש אחר הצהרים תתקיים בבית העלמין בראשון לציון הלווייתו של ספי ריבלין, אחד מגדולי הקומיקאים של ישראל, שהלך אמש לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

קודם לכן, בשעה 11:00 יוצב ארונו של ריבלין ברחבת תאטרון הבימה בו הופיע.

במהלך הלילה המשיכו ראשי המדינה ועולם התרבות לספוד לריבלין ששילב יצירה ומשחק באידיאולוגיה צרופה ואף בפעילות פוליטית הן כחבר מועצת עיריית ראשון לציון, הן כמתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת והן כמי שזכור היטב בתשדירי הליכוד בשנות השמונים, תשדירים שנחשבו למענה מנצח לתשדירי המערך שהובלו בידי שלישיית הגשש החיוור.

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בהספדו על ריבלין: "במשך שנים רבות תיבל ספי ריבלין את חייה של מדינת ישראל בהומור ובבת-שחוק, הוא היה קומיקאי ושחקן מוכשר. אמן שכשרונו יוצא הדופן קרב דורות רבים של ילדי ישראל לחוויית הלימודים ולרכישת ידע, וגרם להם ללמוד תוך כדי צחוק. אבד לישראל יוצר גדול שהביא לחיינו כל כך הרבה צחוק, כל כך הרבה שובבות, כל כך הרבה רוח רעננה. יהי זכרו ברוך".

על מותו של ריבלין אמר שר הביטחון משה יעלון "הצטערתי מאוד לשמוע על מותו של ספי ריבלין. ספי היה בדרן מהגדולים שקמו במדינת ישראל, ותמיד ידע לעשות זאת באופן שגרם לקהלים רבים להתאהב בו. ספי עיצב דור שלם של צעירים בתוכניות הילדים בהן הופיע, ושנמצאות עד היום בזיכרונו של כל אחד ואחת שגדלו עליו, בהם גם ילדיי, כחלק בלתי נפרד מנוסטלגיה מרגשת. הוא היה חלק בלתי נפרד מכל בית בישראל, ובכישרונו הנדיר גרם לכל ילד שצפה בו, לחוש שמדובר בחבר מהשכונה ולא בדמות טלוויזיונית".

"ספי היה איש שאכפת לו מהנעשה במדינה, ואף התגייס בשל כך לפעילות ציבורית ופוליטית. הוא לא היה חייב לעשות זאת: ספי היה מפורסם מספיק כדי להמשיך לעשות לביתו, אך הרצון לתרום למדינה ולאזרחיה גבר עליו", דברי שר הביטחון.

שרת התרבות, לימור לבנת, הביעה גם היא צער עמוק על פטירתו של ריבלין ואמרה: "ספי שחקן אדיר וקומיקאי ענק, שהדהים אותנו בכישרונו יוצא הדופן עשרות שנים, על הבמה ועל המסך". 

על היכרותה האישית עם ריבלין אמרה לבנת "הכרתי את ספי שנים רבות גם כאיש ליכוד, שאף פעם לא חשש להביע את דעותיו הפוליטיות ואף התייצב לסייע לליכוד במערכות הבחירות. לפני כ-4 שנים הצעתי לספי להצטרף כחבר במועצה לתרבות ואמנות והוא הסכים מיד ותרם מהידע הנרחב שלו בישיבותיה". 

"ספי נאבק בגבורה במשך שנים במחלת הסרטן, אך עם חיוכו הבלתי נשכח ועיניו הכחולות, הוא המשיך להצחיק ולא נכנע. כולנו התפללנו לבריאותו של ספי, אהוב הקהל. לכתו היא אבידה גדולה מאוד לעולם התרבות הישראלי ולציבור בארץ שכל כך אהב אותו. אהבתי את ספי מאוד והיום אני מבכה על לכתו יחד עם כל עם ישראל".