זוכה פרס בגין - חיים טופול
זוכה פרס בגין - חיים טופולתמר דרמון

טקס הענקת פרס בגין נערך אמש (רביעי) במרכז מורשת בגין בירושלים.

מרכז מורשת מנחם בגין מעניק מדי שנה את "פרס בגין" לאות הוקרה במעשה מיוחד למען עם ישראל ומולדתו.

בוועדה שדנה למי יוענק הפרס, ישב יחיאל קדישאי ז"ל שנפטר לאחרונה ולמעשה, זה הפרס האחרון שהמליץ על הזוכים.

במהלך הערב התייחסו הזוכים והמברכים ליחיאל קדישאי ז"ל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "אני רוצה להזכיר את זכרו של יחיאל. אדם צנוע שהיה חלק מהוועדה לקבלת הפרס. שמחתי לשמוע ש-NGO MONITOR זכו בפרס וגם אייב פוקסמן. אתם לוחמים נגד מסע השמצה נגד ישראל. וכמובן הזוכה, הכנר על הגג, חיים טופול על העשייה ועל התרומה לכפר נהר הירדן".

הרצל מקוב ראש מרכז מורשת בגין אמר בפתיחת הטקס " בערב הזה יחיאל קדישאי לא איתנו. עם ישראל איבד חייל שאין ממנו. אנחנו במרכז בגין איבדנו את הנשמה היתרה שלנו. יחיאל שימש לנו השראה".

על הזכייה בפרס אמר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, מייסד ונשיא מכון המחקר NGO Monitor, "ברוח ימי החנוכה NGO MONITOR באו חושך לגרש ולהחזיר שקיפות מוסרית. התנגדות לשימוש ציני בזכויות האדם חוצה מגזרים ולא קשורה לימין ולשמאל או לשום פוליטיקה. זאת מטרה משותפת לכולם".

בנוסף אמר חיים טופול על הזכייה בפרס "אני רוצה לעלות את זכרם של שלושה חברים שאיבדתי בשבועיים האחרונים: דב לאוטמן, אריק איינשטיין וספי ריבלין. כפר נהר הירדן הוא לתפארת שבאים אליו ילדים עם מחלות קשות. ילדים יהודים, ערבים, מהרשות הפלסטינית ומהעזה. שבוע שבו בכל ילד יכול חגוג את החיים".