נתניהו ומזכ"ל OECD
נתניהו ומזכ"ל OECDצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לדו"ח משלחת OECD, אשר ביקרה השבוע בישראל.

"אנחנו מברכים כאן את מזכ"ל ה-OECD, ידידנו אנחל גורייה. ההשתתפות בגוף הזה של הכלכלות המובילות בעולם נותן לנו אמות מידה אובייקטיביות להשוות את ביצועיה של הכלכלה הישראלית והחברה הישראלית אל מול מדינות אחרות, וגם למצוא דרכים לשפר את מה שדרוש שיפור", ציין נתניהו.

נתניהו הדגיש, כי "בהשוואה הבינלאומית הזאת, מצבה של ישראל הוא טוב למדי: הצמיחה היא מן הגבוהות במדינות המפותחות, האבטלה היא מן הנמוכות בעולם וישראל מבצעת הרבה דברים היטב גם במדדים אחרים, למשל בנושא הבריאות שבה אנחנו מדורגים גבוהים מאוד".

נתניהו הוסיף, כי "אני שמח גם שבדוח הזה יש התמקדות בנושא ההיי-טק. סיפרתי למזכ"ל ה-OECD מה אנחנו עושים בנושא הסייבר - אין ספק שזה יימשך ויגדל כחלק מהמנוע הישראלי להשתתפות בכלכלה העולמית".

ראש הממשלה ציין עוד, כי "עם זאת, אנחנו שמענו לצד כל הדברים הטובים גם דברים שאנחנו צריכים לשפר בפערים בתוך מדינת ישראל, שגם נפערים אל מול כלכלות העולם, במיוחד באי השתתפות חלק מהאוכלוסיות שלנו - האוכלוסייה החרדית והאוכלוסייה הערבית שחייבים להתנקז לתוך שוק העבודה והעשייה הישראלית, וכמובן דברים אחרים שטוענים תיקון, כולל הזנקה של מערכת החינוך שלנו, בביצוע במבחנים בינלאומיים".