גארי יורופסקי, פעיל אמריקאי למען זכויות בעלי חיים, הגיע לארץ לסבב הרצאות אותם היה אמור להתחיל היום (א') באוניברסיטת בר אילן.

יורופסקי, המרצה המדובר ביותר בישראל בשנתיים האחרונות, שהרצאתו המצולמת הפכה לנצפית ביותר בישראל עם יותר ממיליון צפיות, תקף אתמול את העיתונאי אראל סג"ל רק משום שלבש מעיל עור.

לאור תקיפתו של העיתונאי אראל סג"ל, החלטת משרד החינוך לבטל את הרצאותיו, והתבטאויותיו החריפות, החליטה הנהלת "הגילדה", אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן, לבטל את הרצאתו של גארי יורופסקי שתוכננה להיום.

מתן בר-נוי, יו"ר אגודת הסטודנטים של בר אילן: "אגודת הסטודנטים לא יכולה לתת במה לאדם אלים שתקף עיתונאי בישראל. אנחנו לא מסוגלים להכיל אמירות מסוג שיאנסו את הנשים ואת הילדים שלנו. לכן, על אף השאיפה שלנו להומניות בכל הקשור לבע"ח החלטנו לבטל את האירוע".

בטור שכתב הבוקר תיאר סג"ל את אשר אירע: "כעת, הפרצוף של גרי יורופסקי במרחק סנטימטרים משלי. אני יכול לראות את השערות באף שלו. הוא מתגרה בי לתת את המכה הראשונה אחרי שאיחל שיאנסו אותי ואת ילדיי משום שאני לובש מעיל עור. אני מפחד. לפני חודש עברתי ניתוח מורכב בבטן. הדבר האחרון שחסר לי זו קטטה עם מטורף עם דם בעיניים, שהכניסה לבריטניה ולקנדה נאסרה עליו בשל פעילות אלימה. הצוות סביבי מבוהל. הם חוששים להתקרב. בסוף מישהו ניגש להפריד. יורופסקי קם. בפתאומיות הוא דוחף את הכיסא שלי. אני נופל על הרצפה. אין זמן לשכב. עופר הצלם חוטף אגרוף. אני מתעשת מהר, קם להגן על עצמי. אנשים מקיפים אותי. גם סביבו. הוא מקלל ומנסה להשתחרר. עכשיו אני מוכן. האדרנלין פועם. הצוות מרחיק אותי מהמסעדה"