טיילת בית אורות
טיילת בית אורותבית אורות

בימים אלה משווק פרויקט נדל"ן חדש למגזר הדתי-לאומי בשם "מעלות דוד" באזור מעלה הזיתים. הבנייה מתרחשת בליבה של העיר המזרחית, לא הרחק מעיר דוד המקראית ובצמוד ליישוב היהודי החדש בשכונת מעלה הזיתים. 

הפרויקט מיועד למשפחות צעירות או משפחות בהתרחבות המחפשות מגורים איכותיים הנמצאים במרחק דקות נסיעה ספורות מעיר דוד המקראית, הר הזיתים, הכותל המערבי והעיר העתיקה.

הפרויקט מונה כ-20 דירות חדשות ומאובזרות בנות 3-5 חדרים בגדלים של 101-119 מ"ר, שני פנטהאוזים מפוארים בגודל של כ-230 מ"ר, מחסנים, חנייה, גן שעשועים ואוכלוסייה חמה ומגובשת. עד כה נרכשו 10 דירות מתוך 17.

בימים אלו עובדים על תכנון שלב ב' של הפרויקט אשר יוסיף כ- 20 דירות נוספות, כך שבעתיד הנראה לעין יגורו ב''מעלות דוד'' וב''מעלה הזיתים'' כ- 150 משפחות.

הפרויקט "מעלות דוד" מבוסס על שחזור ושימור מבנים קיימים במתחם, בהם גרו יהודים בעבר. המבנים עברו שיפוץ מקיף תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים והותאמו למגורי קבע מודרניים ברמה גבוהה. בפועל, "מעלות דוד" הוא מיזוג מיוחד בין עבר להווה, בין מבנים היסטוריים לאבזור מודרני, ובין שורשי היישוב המקראי להתיישבות היהודית החדשה במזרח ירושלים.

הנוכחות היהודית בדרום הר הזיתים חודשה לפני כ-7 שנים כששכונת מעלה הזיתים נחנכה, השכונה כיום מונה למעלה מ-110 משפחות. פרויקט "מעלות דוד" מצטרף לשכונת מעלה הזיתים ומחזק את אחיזתנו במקום. יש לציין כי המתחם מגודר ומצולם 24 שעות ביממה בנוסף למוקד מאויש של חברת שמירה וסיורים קבועים של משטרת ישראל.

בצידו השני של הר הזיתים שוכן פרויקט בנייה נוסף, סמוך לישיבת "בית אורות" והר הצופים הוקמה שכונת "בית אורות". מדובר בפרויקט של ארבעה בניינים המתפאר בעיצוב ירושלמי קלאסי ונוף למערב העיר. גם פרויקט זה מיועד לציבור הדתי לאומי וכך גם עיצוב הדירה המאפשר מרפסת סוכה נגישה ונוח, מעליות שבת בכל בניין וחניות מקורות. עד כה נרכשו 20 מתוך 24 הדירות.