אבירים. אילוסטרציה
אבירים. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

בקרוב יתקיים בישראל, לראשונה, טורניר קרבות אבירים.

מסתבר שיש ספורט כזה. הוא אמנם חדש אבל בשנים האחרונות תופס תאוצה וכולל קרבות בסגנונות עתיקים ואפילו שחזורי קרבות מההיסטוריה עם שריון וחרבות, ממש כמו פעם.

על הטורניר המתקרב סיפר ביומן ערוץ 7 ראש הנבחרת הישראלית (מסתבר שיש גם דבר כזה) בקרבות אבירים, מיכאל מרגוליס, צעיר בן 27 תושב פתח תקווה שנשבה בקסמם של קרבות העבר, התלבושות המיוחדות והחרבות והקים בחצר ביתו זירת אימון מיוחדת לקרבות החרבות.

הטורניר שיתקיים באמצע חודש ינואר יכלול שילוב של אמנויות לחימה מתקדמות ודו קרב מקצועי שישלב 'סייף היסטורי', כהגדרתו של מרגוליס סייף שכזה כולל מכות בחרב בלבד.

מרגוליס עצמו ממוקם במקום ה-17 בעולם, מקום מכובד בהתחשב בעובדה שלא פחות מארבעים מדינות מקיימות תחרויות ומחזיקות נבחרת בקרבות אבירים. אגב, קרבות עם סוסים אינם נכללים בתחרויות. סוג כזה של קרבות נחשב לספורט צעיר אף יותר מזה של הקרבות הממוקדים בחרבות ושריון בנוסח סרטי האפוסים ההוליוודיים.

בטורניר הצפוי להתקיים בישראל ישתתפו נציגים משורת מדינות בהן רוסיה, אוקראינה, צרפת, לוקסמבורג, בלארוס ועוד. כל אחד מחברי הנבחרת הישראלית יתמודד מול נציג של מדינה כלשהי ויקווה להעלאת דירוגו בטבלה הבינלאומית.

מרגוליס מספר כי חברי הנבחרת כולם הם סטודנטים או חיילים שמוצאים זמן לאימונים ומקדישים סכומי כסף לא מבוטלים ברכישת השריון והחרבות לקרבות. מחירו של שריון שכזה, אם שאלתם, מתחיל באלפיים דולר, אם אתם רוצים להשתתף בתחרויות. המשתתפים אינם צעירים מגיל 16, מספר מרגוליס.

יצוין כי לבד מהטורניר צפויה הנבחרת הישראלית לארח בחודש יולי הקרוב ספורטאים מרחבי העולם שישתתפו בשחזור קרב קרני חיטים בין סלאח א-דין לצלבנים. המסע ישחזר את המסע הארוך והמתיש שקדם לקרב. מרגוליס מסביר כי קרבות משוחזרים מבוצעים לאחר תחקיר היסטורי מעמיק של מדענים, חוקרים וארכיאולוגים ובהתאם למסקנותיהם נכתב תסריט הקרב כולו. כוח אחד נאלץ להפסיד בקרב והאחר לנצח על מנת להיות תואמי הממצאים והסיפור ההיסטורי.

כששומעים על הקרבות בטורנירים ובשחזורים ומבינים שמדובר בחרבות אמיתיות ושריון אמיתי אי אפשר להתעלם מהשאלה המתבקשת – "זה מסוכן?". מרגוליס מסביר שהחרבות אינן חדות ואם המשתתפים שומרים על כללי הבטיחות האירוע כולו לא מסוכן. חלק מהכללים הוא איסור לדקור אלא רק להכות וכן האיסור להכות במקומות עדינים בגוף. ואם אתם שואלים, אז כן, זה כואב, אבל מרגוליס לא מתרגש מהכאב, "כל ספורט כואב. גם איגרוף כואב", הוא אומר.

לתחום מגיעים המשתתפים לא פעם מתוך אהבת סרטי וספרי פנטזיה. מרגוליס עצמו נכנס לתחום מתוך התעניינות בעולמם של האבירים ולאחר מכן ניסה לאחוז בחרבות ולראות כיצד התחושה ומכאן ואילך הדרך הייתה פשוטה הרבה יותר עד למעמדו כיום כראש הנבחרת הישראלית.