יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", הרב חיים מילר, פנה לקראת ביקורו של האפיפיור באביב הקרוב, לשרי ממשלה ולגורמים במשרד החוץ.

מילר התריע על כך שיש לעצור את ההסכם עם הוותיקן אודות מסירת מתחם קבר דוד המלך לידיו.

לטענתו, דברים נעשים מאחורי הקלעים וללא ידיעת שום גורם. "ממתי מתקבלות החלטות כה קריטיות במחשכים, ממתי מבטיחים דברים, אך מרוב פחד מבקשים לעשות זאת בשקט, ע"מ שהציבור היהודי לא יוכל לומר את דברו", קובל מילר ומספר שבפניות הרשמיות שהוא משגר, הגורמים הרלוונטיים מתכחשים להסכם.

"אם על נושא זה מתפתח משבר בין ישראל לוותיקן, עדיף שהאפיפיור לא יבקר בארץ הקודש ע"מ שקבר דוד המלך לא ייפול לידיו ר"ל", הוא אומר.

הרב חיים מילר אף העביר לכל הגורמים את מכתבו של רב העיר העתיקה הרב נבנצל ובו הוא כותב: "שמועה שמענו ויחרד ליבנו על הדבר הנורא שיש מי שפועל לתת את החדר מעל 'ציון קבר דוד' ב"הר ציון" לשימוש הכנסייה הנוצרית ולהופכו למקום תפילה שלהם".

לדברי הרב נבנצל, "אין צורך להכביד באיסור הנורא של הקמת בית ע"ז מעל מקום המשמש דורות רבים כמקום תפילה ולימוד לישראל קדושים, מקום שגדולי ישראל בכל הדורות שיחרו לפתחו וייחלו להרמת קרן מלכות בית דוד. ועוד בנוסף שיש בזה איסור של 'לא תחנם' של מסירת מקום בארץ ישראל לעכו"ם. וכל מי שיפעל לביטול הגזירה הנוראה הזו יזכה לכל מילי דמיטב ולראות 'ישועות מציון' ב"ב אמן".