אמיר אשל
אמיר אשלצילום: פלאש 90

מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל, ביקר היום (ראשון) בבסיס נבטים שבנגב, שם נטע עץ לקראת חג האילנות ופגש באנשי הבסיס ופועלם בבסיס הדרומי. כך דווח באתר חיל האוויר.

במסגרת ביקורו התרשם מפקד החיל מיכולותיה של טייסת "הנחשון", כאשר הצטרף לגיחה על אחד ממטוסיה.

לאחר מכן חבר מפקד החיל לצוות מטייסת "אבירי הציפור הצהובה" על מטוס ה"קרנף" (הרקולס) בה תרגלו נחיתה על מנחת עפר במגרש האימונים החדש בבסיס, "אבק 3".

במהלך ביקורו חזה מפקד חיל-האוויר בתהליכים לקראת התעצמות הבסיס, ועמו החיל כולו. "הבסיס תוך כדי השתנות והוא הולך להיות העוגן הכי גדול שלנו. הציפיות שלנו בנגב בשמיים", אמר מפקד החיל לאנשי הבסיס. "כשמסתכלים קדימה חיל-האוויר הוא חזק והמפתח נמצא פה בבסיס נבטים, הבסיס הכי מתפתח שיש לנו. באפריל יגיע ה'שמשון', אנחנו משפרים את ה'קרנף' ויהיה גם F-35".

האלוף אשל שוחח עם משרתי הקבע בטייסות, והתייחס לביקורת התקשורתית המופנית כלפיהם וכלפי כלל משרתי הקבע בצה"ל. "לצבא יש מקום להתייעל וגם לנו בחיל-האוויר, אבל בין האמירות שנאמרות בתקשורת לבין המציאות אין שום קשר", קבע מפקד חיל-האוויר. "התחילו בתהליך של הורדה באנשי הקבע. זה תהליך קשה ולא פשוט, אלו אנשי קבע ותיקים וטובים וגם ידע שהולך לאיבוד. נעשה את התהליך הזה באופן הגון וישר ונשמור על האיכויות שלנו ככל שאנחנו יכולים".

יחד עם זאת, הדגיש מפקד החיל את חשיבותם של משרתי הקבע באופן ישיר ומכריע לביטחונה של מדינת ישראל. "כשתישמע הסירנה בין אם זאת מלחמה גדולה או משהו קטן, כל העיניים במדינה הזאת יהיו נשואות אלינו. אנחנו צריכים לזכור מה מונח על הכף ומה מצופה מאיתנו.

"הביקורת צורבת, אבל לא נתבלבל בגללה", הוא אמר. "חלק מהאיומים מסביבנו ירדו קצת, זה זמני. האתגרים ימשיכו ללוות אותנו עם יכולות שנצטרך להעמיד ואת זה נוכל לעשות רק עם אנשים טובים".