מצדיעים לחיילים החרדים

גדוד 'נצח יהודה', גדוד הנח"ל החרדי, חוגג הערב (שלישי) 15 שנים להיווסדו.

בשיחה עם יומן ערוץ 7 מספר מ"פ מבצעית בגדוד, רב סרן אורן לב, על ייחודיותו של הגדוד הקוצר תשואות בתחומים וענפים שונים בשורות הצבא.

את חגיגות ה-15 ציינו לוחמי ומפקדי הגדוד בירושלים עם תום מירוץ גדודי של עשרה קילומטרים ומוקדש לזכר חללי הגדוד המכונים בפני אנשי הגדוד 'לוחמי הנצח'. לאחר המירוץ פגשו הלוחמים והמפקדים את בני המשפחות השכולות שהוזמנו לאירוע כמו גם את לוחמי העבר של הגדוד.

רב סרן לב מספר כי הקשר עם בוגרי הגדוד נשמר מתוך תחושת משפחתיות ובהתאם הם הוזמנו לחגיגות בירושלים. הוא עצמו משוכנע שרבים מהם יגיעו לאירוע.

כשהוא נשאל כיצד קורה שגדוד שהחל כפלוגה קטנה הופך לגדוד גדול מאוד ובצבא כבר חושבים על הקמת גדוד נוסף וזאת בשעה בה קיימת מתקפה רבתי בציבור החרדי נגד גיוס חרדים, מקפיד לב שלא להיכנס לפינות פוליטיות ואחרות. "אני לא מתעסק במה שקורה מחוץ לגדוד. זה גדוד מצוין עם הצלחות מבצעיות שקוצר מחמאות ומגיע להישגים וכשמצליחים הביקוש עולה. זו הסיבה שהביקוש לגדוד גבוה כל כך".

עוד מוסיף לב ומספר על האווירה המיוחדת שהתפתחה בגדוד: "מה שמאפיין את הגדוד הוא האווירה המיוחדת, אווירה משפחתית. כולם מרגישים שותפים לפרויקט הזה. אנחנו משדרים לחיילים שהם מסוגלים לעשות הכול ובצורה הכי טובה. כשזה המסר והאווירה משפחתית כולם נהנים להיות במקום הזה ועושים את הכול בצורה הכי טובה".

כשהוא מתבקש להסביר את המונח 'אוירה משפחתית' שבו נקט כדי לתאר את המתרחש בגדוד, מספר רב סרן לב על ייחודיותם של החיילים שמגיעים מרקע חרדי ובניגוד לאחרים כאשר הם מבקשים לספר מחוויותיהם בשבת למשפחה אין מי שיחלוק איתם את הדברים ובמקרים קשים יותר יש לוחמים שאין להם לאן לחזור. במקרים שכאלה מאתרים המפקדים את הזקוקים לכך ומחזקים עד כדי הזמנה אליהם הביתה לחגים ושבתות. "אנחנו הבית עבורם. חייל מרגיש שאיכפת ממנו, וכשמרגישים שזו המשפחה החיילים יעשו הכול".