ח"כ ליפמן
ח"כ ליפמןפלאש 90

חבר הכנסת הרב דב ליפמן (יש עתיד) קיים ביקור במכינה הישיבתית-קדם צבאית בערד, שם שוחח עם התלמידים על היעדים אותם הם מציבים לעצמם במהלך תקופת הלימודים במקום ובתקופה שלאחריה.

במהלך השיחה עלה כצפוי גם הנושא המדיני ומתוך כך גם שאלת עמדתו האישית ועמדת מפלגתו באשר לעתיד המו"מ המדיני. כשנשאל על סיכויי המו"מ להביא לעקירת ישובים השיב ליפמן בשלילה והוסיף כי הוא עצמו יצביע נגד מהלך של עקירה.

"אמנם אני לא מאמין שזה יקרה, אבל אם חס וחלילה זה יקרה, אנחנו ב'יש עתיד' אמרנו, ואני מדבר על זה עם יאיר, שאם זה יגיע למצב כזה שיש הסדר ורוצים לפנות 10% מהיהודים מהבית שלהם, אני לא אהיה בעד".

עם זאת ציין כי התנגדותו תלויה בהיערכות מוקדמת של המערכת ובניית בתים חלופיים עבור העקורים. לדבריו מוסכם במפלגתו כי יתנגד למהלך "עד שאני יודע שכבר בנו להם את הבתים החדשים", אמר והוסיף כי "יש הסכמה במפלגה שלנו שזה לא יקרה עד שהתהליך הזה, שיארך המון זמן, יושלם".

עוד נשאל הרב ליפמן באשר לעתיד ההתיישבות היהודית בחברון ובקריית ארבע. לדבריו מפלגתו פועלת למניעת אפשרות של עקירה באזורים אלה. "אנחנו מנסים עכשיו שזה לא יהיה בכלל בחברון, ידינו על העליונה במשא ומתן וזה מה שאנחנו מנסים". לדבריו יו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, מסכים עם האמירות הללו סביב סוגיית חברון. "הוא יהודי לעומק, הוא מאמין באלוקים ובהשגחה פרטית", אמר ליפמן על לפיד.

יצוין כי הפעילות במכינה בערד כוללת בין השאר שיתופי פעולה עם העיר והגרעין התורני שבה ותלמידיה שותפים ליוזמות התנדבותיות רבות באזור כולו.