מחר יתקיים בשדולה הליברלית של הכנסת דיון מיוחד בנוגע לקצירת האיברים ממתרגלי הפאלון גונג בסין.

נזכיר כי הפאלון גונג או הפאלון דאפא היא שיטה סינית מסורתית המתרכזת בנפש, רוח וגוף באמצעות תנועות מדיטטיביות. השיטה נוסדה ב-1992 והיא דוגלת בתכונות של אמת, חמלה וסובלנות. המשטר הסיני רודף את מתרגלי השיטה והחל משנת 2006 נצטברו עדויות על מחנות עבודה וכפייה בהם נרצחים מתרגלי השיטה לטובת סחר באיברים.

עוד נזכיר כי אנשי ציבור רבים ברחבי העולם החלו לפעול נגד המשטר הסיני ולאחרונה מספר פרלמנטים בעולם גינו רשמית את הרדיפה נגד פאלון גונג בסין, ביניהם: הפרלמנט האירופי והקונגרס האמריקני. הצעות חוק הועלו בפרלמנטים בספרד, קנדה, אוסטרליה ועוד. בתנועה הליבראלית החדשה מציינים כי בסין עצמה יותר ויותר אזרחים מודעים לפשעי המשטר וגל גדול של עשרות מיליוני סינים פרש מהמפלגה הקומוניסטית ורבים נוספים פורשים בכל יום.

בדיון המיוחד שיתקיים מחר (שני) בכנסת ייטול חלק דיוויד קילגור, מזכיר המדינה הקנדי לשעבר לענייני אסיה-פסיפיק שחקר את הסוגייה יחד עם צוות בדיקה מיוחד וגילה כי אכן מתרחשת פעילות נרחבת של רדיפת הפאלון גונג.

שרה לו, מתרגלת פאלון גונג, שהייתה אסירה במחנות בסין תגיע במיוחד לדיון בכדי לחשוף את הרדיפה והעינויים שעברה. משתתפים נוספים בדיון יהיו בועז ארד, מנהל מרכז איין ראנד וממייסדי התנועה הליברלית החדשה, סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת משה פייגלין, יוזם הדיון, רועי בר אילן, מנהל מרכז המידע של פאלון דאפא ואחרים.

לקראת הדיון אומר בועז ארד כי "הרדיפה האכזרית של מתרגלי הפאלון דאפא, הפיכת אזרחים סיניים חפים מפשע לחומר גלם של בית מטבחיים והמסחר באבריהם הינם זוועה מוסרית, זוועה המביאה את שיעבוד האדם ושלילת זכויותיו לתהום עמוקה ואפלה הזכורה ממחנות ההשמדה של גרמניה הנאצית. על מנהלי המדיניות הציבורית במדינת ישראל להתעורר ולשרטט קו מוסרי ברור שימנע מגורמים ישראלים לחזק את זרועותיו האלימות של המשטר הסיני".