השיירה בדרכה להרס
השיירה בדרכה להרסיוסי דגן

יממה לאחר פרסום התחקיר של סגן ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, על התנהלות המנהל האזרחי בהריסת בית משפחת קייזלר, חברי הכנסת זועמים ודורשים חקירה יסודית והענשת האחראים למעשה.

על פי התחקיר שפרסם דגן, המנהל האזרחי הציב נוכחות חסרת תקדים מול בית קייזלר ביישוב קידה, שכללה 14 ג'יפים ופקחים רבים, וכן הוצגו תמונות שהוכיחו כי הבית היה מאוכלס בטרס הריסתו, בניגוד לטענת המנהל האזרחי.

בעקבות פרסום התחקיר והתמונות, סערו אתמול הרוחות בכנסת. סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי (הליכוד ביתנו) כינתה את התנהלות המנהל האזרחי בפרשה "פשיטת רגל מוסרית", וקראה לשר הביטחון להדיח את האחראים.

"ההרס הברוטלי של בית קייזלר הוא פשיטת רגל מוסרית של המנהל האזרחי. על שר הבטחון להבהיר כי גורמים שמפרים זכויות אדם בצורה כל כך חריפה לא יכולים להיות חלק מהמערכת", אמרה חוטובלי.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, הודיעה כי תדרוש חקירה מקיפה בעקבות הנתונים שפורסמו. "הממצאים מדאיגים, לא יתכן כי מדינת ישראל תנוהל ע"י פקידים. נדרוש תשובות ברורות".

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה כי הרס הבית מהווה מבחן לשר יעלון. "לכל מי קורא את התחקיר שפורסם אתמול ורואה את התמונות, אין עוד ספק שהריסת בית קייזלר היתה פעולת תגמול שלא עושים אפילו למחבלים. אני ממתינה לתשובת שר הבטחון, שתינתן ביום רביעי לשאילתא הדחופה שהגשתי בנושא זה, כדי להבין אם שר הביטחון מגבה את פעולת התגמול האכזרית הזו או ממצה את הדין עם מבצעיה".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, חיזק את חברי הכנסת: "חברי הכנסת צודקים, המדינה צריכה להתנהל באמצעות הממשלה שנבחרה ע"י העם, ואנו מצפים ממנה לשלוט ולקבוע את המדיניות. אזרחי יהודה ושומרון אינם סוג ג' ולא תיתכן התנהלות כזו מולם".

בתחקיר שפרסם אתמול יוסי דגן הובאו עדויות לפיהן כששמעו האחראים בשטח שעומד להיות מוגש בג"צ, הפסיקו את פינוי הרהיטים מתוך הבית והרסו אותו באופן מיידי, על הרהיטים והחפצים האישיים שנשארו בו.

"לצערי הייתי בלא מעט פינויים בשנים האחרונות", אמר אתמול דגן, "ומעולם לא ראיתי התנהלות כזו. לכל מבצע הרס מגיע ג'יפ אחד של המנהל האזרחי, לעיתים נדירות 2, המספר העצום כאן, כמו גם העדות על ההתנהלות בשטח, מעורר תהיות קשות על מה שעומד מאחרי הריסת בית מאוכלס, בשטח שבשום אופן לא עומד בסדרי העדיפויות להריסה ומעלה תמונה קשה וחמורה ביותר".