נפצים
נפציםדוברות המשטרה

עיריית בני־ברק תגביר לקראת ימי הפורים את הסיורים והמאבק נגד החזקתם או מכירתם של חומרי־נפץ ברשות הרבים.

בהודעה שפרסמה העירייה נאמר עוד כי משטרת מרחב דן החרימה בימים האחרונים כמויות גדולות של נפצים וצעצועים מסוכנים שנתגלו בעקבות מידע שנמסר למשטרה עם פרסומן של מודעות בנושא מטעם העיריה והמשטרה.

כמו כן נפתח מבצע נרחב של פקחי העיריה, השיטור העירוני, המשטרה ומשרד הכלכלה להחרמתם ולמניעת מכירתם של צעצועים מסוכנים לקראת ימי הפורים.

ראש העיר חנוך זייברט, וסגן ראש העיר מנחם שפירא הממונה על הפיקוח והשיטור העירוני, יצאו בקריאה להורי הילדים, לסוחרים ולכלל התושבים לסייע לעיריה במאבקה למניעת המכירה והשימוש בחומרי־נפץ מסוכנים, שבעבר גרמו לאסונות.

בהודעה ששיגר דובר העיריה אברהם טננבוים הוא מדגיש את חומרת הדבר: "רופאי ילדים בכירים דיווחו בשנים עברו על מקרים של ילדים במקומות שונים בארץ ששיחקו בדינמיט וגרמו לפציעות, ובהם ילד בן שמונה ששיחק בדינמיט, ימים אחדים לאחר פורים, ואיבד את עינו. ילד אחר נפצע מפיצוץ דינמיט בסמוך אליו, וכיום, הוא סובל מליקוי שמיעה באחוזים גבוהים. לפני שנים אחדות הובא לביה"ח הדסה עין כרם שבירושלים תינוק בן שנתיים שנפצע בידיו. בנוסף לסכנת הפציעה, עלולים הנפצים לגרום לרעשים לפחדים ולחרדות לנשים, לחולים ולקשישים ויש בהם חשש לסכנת נפש.

"לצורך זה גם פורסמה מודעה בחתימתם של גדולי הרבנים. בקריאה זו מדגישים הרבנים, כי הואיל ומנסיון של שנים עברו וממקומות שונים הוברר שיש לעשות הכל למנוע את המכירה והשימוש בחומרים המביאים לתקלות גדולות משום כך, נקראים ההורים והמחנכים שלא להיגרר אחרי תופעות מסוכנות אלו".

עוד ציין טננבוים כי בהתאם לחוק־העזר העירוני לבני־ברק אסורים ייצורם או מכירתם של צעצועים מסוכנים, ונגד העוברים על חוק זה ניתן להטיל קנסות כספיים כבדים ביותר, בנוסף להחרמתם של מוצרים אלו. במבצע שמתקיים בימים אלו, ננקטו צעדים חריפים נגד מוכרי הצעצועים המסוכנים, הוטלו עליהם קנסות כבדים ונגד חלקם נפתחו ע"י המשטרה תיקים פליליים.

דיווח על מכירת נפצים וצעצועים מסוכנים אפשרי באמצעות מוקד '100' של המשטרה או המוקד העירוני ' 106. '