יו"ר ההתאחדות, הפעם זה אפשרי.
יו"ר ההתאחדות, הפעם זה אפשרי.פלאש 90

רק כמעט. מאמן נבחרת ישראל בכדורגל אלי גוטמן ואבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל, נכחו היום בניס שבצרפת בהגרלת מוקדמות היורו 2016 שיתקיים בעוד שנתיים בצרפת. 

השניים קיוו כי נבחרת ישראל תקבל קבוצות שאפשר לעבור אותן בקלות אל עבר היורו המיוחל. ביורו הזה הדבר יהיה אפשרי לאור השיטה החדשה של מישל פלאטיני בה ישחקו 24 קבוצות בטורניר הגדול שיהיה בצרפת, במקום 16 קבוצות כאלה שהעפילו עד השנה לאירוע הגדול.

אתמול בערב כתבנו פה באתר כי הנבחרת תקווה לקבל את הקבוצות הבאות: בוסניה, הונגריה, לטביה, קפריסין, וסאן מרינו. אז תחילת היום דווקא בישרה טובות ואפילו מצויינות: ישראל קיבלה בדרג הראשון המפחיד ביותר את הנבחרת החלשה ביותר באותו הדרג - בוסניה, בדיוק את מי שקיוותה לקבל. גוטמן ולוזון חייכו להנאתם. 

גם שאר הנבחרות הבאות בתור שהוגרלו לישראל היו סבירות לרמת הנבחרת: ווילס עם גארת' בייל שחקנה המצויין של ריאל מדריד, קפריסין מהאי השכן שנמצאת בירידה משמעותית בכושרה ועוד קבוצה שקיוו לקבל בנבחרת, ונבחרת הדייגים של אנדורה. הכל טוב ויפה, קבוצות שאפשר לנצח בבית בוודאי ואפילו כאלה שאפשר לנצח במשחקי החוץ. אבל קבוצה אחת מהדרג השני חסרה לנבחרת, שם קיוו לקבל את הונגריה החלשה.

הקבוצה מהדרג השני שקיבלה הנבחרת היא בלגיה החזקה עם הדן הזאר חלוצה של צ'לסי האנגלית. בלגיה נמצאת ברמה אחת מעל כל קבוצות הבית של ישראל, וניצחון עליה יהיה בגדר סנסציה. 

בנבחרת קיבלו את בשורת ההגרלה ברגשות מעורבים, מצד אחד שמחה על קבלת בוסניה מהדרג הראשון והדרגים הנמוכים, ומצד שני בלגיה היא קבוצה כמעט ובלתי עבירה ונחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם עם כוכבים כמו אדן הזאר מצ'לסי, רומולו לוקאקו מאברטון, וינסנט קומפאני ממנצ'סטר סיטי וטיבו קורטואה שוערה של אתלטיקו מדריד.

שחקנים בנבחרת ישראל אמרו עם היוודע הבשורה כי "מקום שני יהיה הצלחה בלתי רגילה, זה בית קשה מאוד" האם זוהי הנמכת ציפיות או שמא המציאות כמות שהיא? האמת שזה לא כל כך משנה, כי בישראל הקטנה מצפים אחרי 44 שנים לעשות את העבודה, ולהעפיל אל טורניר גדול סוף כל סוף.