אחדות חרדית: חסידים, ליטאים וספרדים

הכינוס ההיסטורי בו השתתפו גדולי התורה מכל הפלגים החרדיים נגד חוק הגיוס המתגבש בכנסת הסתיים לפני שעה קלה.

במהלך הכינוס הוכרזו החלטות המועצות. בין ההחלטות נאמר כי המועצות מבקשות מהשלטון לבטל את ההחלטה לגייס בחורי הישיבות.

עוד נאמר כי "המועצות מבקשות שלא להתגייס לצבא". בהמשך הבהיר מזכיר המועצות כי על פי החלטת המועצות, אם תימשך הרדיפה ישקלו המועצות לאסור אף התייצבות בלשכות הגיוס. 

בין היתר נאמר כי "המועצות דורשות מתלמידי הישיבות והכוללים לא לשתף פעולה עם תכנית הצבא במרכז מיון חרדי, ודורשות מהשלטונות שלא להצר צעדיו של עולם התורה אלא לעזור לפריחת מוסדות התורה".

בהתייחס לעצרת המסתמנת, קראו הרבנים לציבור החרדי להשתתף בעצרת תפילה שתתקיים במהלך השבועיים הקרובים. "אנו מבקשים מכולם להתכנס לעצרת זעקה ומחאה המונית בהשתתפות רבבות עמך בית ישראל אנשים וטף, בתאריך ז' אדר ב'", לשון ההודעה.

בכינוס השתתפו כל גדולי התורה מכל הפלגים החרדיים: אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס. גם הרב אויערבך, הנחשב לסמן הקיצוני ביותר בכל הנוגע לגיוס לצה"ל, נטל חלק בכינוס.

בשיחה עם ערוץ 7 לפני תחילת הכינוס אמר בני רבינוביץ', הדובר מטעם "דגל התורה" כי מדובר באירוע היסטורי בעיקר בגלל האחדות שהוצגה בו - "כנס אחדות כזה שבו כל גדולי ישראל נמצאים סביב שולחן אחד - מש"ס, מדגל התורה ומאגודת ישראל - הוא בהחלט ללא תקדים. וזה רק אומר לנו לאיזה מצב חמור ואיום הגענו עם חקיקת החוק לגיוס בני הישיבות".

צילום: משה גולדשטיין, בחדרי חרדים