אלי גוטמן
אלי גוטמןצילום: פלאש 90

לאחר ההגרלה שזימנה לנבחרת ישראל בכדורגל בית שנוי במחלוקת בשאלת רמת הקושי והסבירות לעלות לטורניר היורו 2016 שבצרפת, כינס אתמול (ג') אלי גוטמן מאמן הנבחרת מסיבת עיתונאים חגיגית.

במסיבת העיתונאים הצליח גוטמן להפתיע את כל חובבי ואוהדי הספורט בארץ, זאת לאחר שהודיע כי עוזרו בנבחרת יהיה לא אחר מאשר אריק בנאדו, מאמנה הצעיר של מכבי חיפה.

בנאדו יחליף בתפקיד את יוסי אבוקסיס ששימש כעוזרו של גוטמן שנים רבות, הן בהפועל תל אביב והן בנבחרת. תפקידו החדש של בנאדו גרם למספר שמועות בדבר אפשרות שלא ימשיך לכהן כמאמן מכבי חיפה בעונה הבאה, ובמידה שאכן כך יקרה, רוני לוי מאמנה של בית"ר ירושלים כבר נזכר בעבר כמועמד לגיטימי לחזור לאמן את חיפה.

הפתעה נוספת שגוטמן סידר לנו, הגיעה כאשר פרסם את סגל השחקנים שזומנו למשחק הידידות בחמישי במרץ מול סלובקיה. יותר נכון ההפתעה הגיעה לאחר שפרסם את סגל השחקנים, כי ההפתעה היא לא מי זומנו, אלא מי לא זומנו למפגש שאמור להיות הכנה לקראת קמפיין מוקדמות היורו 2016.

גוטמן לא זימן אל המשחק הקרוב של הנבחרת את שוערה של מאיורקה הספרדית דודו אוואט שכבר מעבר לשיאו, אבל ספק אם יש מישהו שיכול לרשת את מקומו. גם טל בן חיים, בלמה של סנטנדר ליאז', קבוצתו של גיא לוזון, לא זומן למפגש הקרוב מול סלובקיה. זאת על אף שלרשות גוטמן אין מבחר רב של בלמים.

השחקן המשמעותי ביותר שלא זומן למשחק הוא כוכבה של הנבחרת ושל הכדורגל הישראלי בכלל - יוסי בניון. שלושת השחקנים משחקים יחד בנבחרת מעל לשתיים עשרה שנים, והתחושה באוויר כי נגמרה לה תקופה, דור הולך ודור בא.

גוטמן אמר "לא תם שום עידן. כך מצאתי לנכון, בנקודת הזמן הזו. יש לי כבוד לשחקנים שתרמו המון. אולי בעתיד יזומנו למשחקים, דברים משתנים".

לבניון חסרה הופעה אחת בלבד במדי הנבחרת בכדי לשבור את שיא ההופעות בנבחרת ישראל, ואי זימונו לא מאפשרת לו לשבור את השיא.. בניון עצמו אמר כי הוא מאחל לנבחרת בהצלחה רבה. גם אוואט שוערה של מאיורקה שלא זומן בפעם הראשונה מזה הרבה זמן, איחל בהצלחה לחבריו לנבחרת והבטיח כי ימשיך להתאמן חזק יותר מהרגיל כדי לחזור ולייצג את ישראל בכבוד.

אז לאחר כל השינויים וההוספות, להלן סגל השחקנים למשחק הקרוב מול סלובקיה 

שוערים: אריאל הרוש (בית"ר ירושלים), גיא חיימוב, אופיר מרציאנו (אשדוד).

הגנה: אייל משומר (מכבי חיפה), עמרי בן הרוש, שרן ייני, איתן טיבי (מכבי ת"א), אוראל דגני (הפועל ת"א), רמי גרשון (בוורן).

קישור: מהראן ראדי, ערן זהבי (מכבי ת"א), מאור בוזגלו (באר שבע), אבי ריקן (ציריך), חן עזרא (מכבי חיפה), ליאור רפאלוב (ברוז'), ביברס נאתכו (פאוק סלוניקי), מאור מליקסון (ולנסיין), ניר ביטון (סלטיק).

התקפה: אליניב ברדה (באר שבע), עומר דמארי (הפועל ת"א), עדן בן בסט (טולוז), טל בן חיים (מכבי ת"א), בן שהר (ארמניה בילפלד), אחמד עאבד (קרית שמונה).

בנוסף למשחק הידידות מול סלובקיה שיתקיים בתחילת חודש מרץ, בסוף אותו חודש יתקיים משחק ידידות של נבחרת ישראל מול מקבילתה הגרמנית החזקה עד מאוד. כך סיכמו שרת התרבות והספורט ושר הפנים הגרמני שאחראי גם על הספורט במדינה. תאריך סופי עדיין אין בעקבות אי הסכמה על תאריך שמתאים לכולם, לנבחרת הישראלית ולזאת הגרמנית.

במסיבת העיתונאים גוטמן גם פרש את משנתו ויעדיו השנה בעקבות ההגרלה, ואמר כי המקום השלישי הוא הריאלי מבחינתו בבית, וזה ייחשב כהישג. האמנם?!

מסכימים או לא, מוזמנים להגיב.