ח"כ רינה פרנקל
ח"כ רינה פרנקלצילום: פלאש 90

ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד) פנתה לראש הממשלה במכתב רשמי, בו היא מבקשת לפעול לגיבושה של תכנית ממשלתית מתוקצבת על מנת להעלות את יהודי אוקראינה לישראל.

פנייתה באה בעקבות הארועים האחרונים באוקראינה – ההתקוממות האזרחית כנגד הממשלה המקומית המאיימת להפוך למלחמת אזרחים וההסתה המתגברת כנגד הקהילה היהודית.

ח"כ רינה פרנקל מסבירה, כי "פניתי לראש הממשלה וביקשתי להביא לידיעתו מספר עובדות מדאיגות בנוגע למצבה של הקהילה היהודית באוקראינה וכן לבקש את התערבותו בעניין זה".

לדבריה, "עליתי בשנת 1990 מהעיר קייב שבאוקראינה, והרגשתי חובה לפנות אליו בנושא. ביקשתי מראש הממשלה לפעול לגיבושה של תכנית ממשלתית מתוקצבת על מנת לעלות את יהודי אוקראינה לישראל. תכנית מסוג זה תאגד את הארגונים הפועלים בתחום הקשר עם התפוצות ועלייתן לארץ, כגון: משרד רה"מ, משרד החוץ, משרד הקליטה, משרד התפוצות, הסוכנות היהודית ועוד; תחת המטרה החשובה הזו".

פרנקל הוסיפה וציינה, כי "בשים לב להיסטוריה הטרגית של קהילת יהודי אוקראינה (שחוותה פוגרומים ושחלקה נספה בשואה), ולאור האירועים האחרונים, ניתן לומר שקהילה זו נמצאת בסכנה ברורה ומיידית. מדינת ישראל הוקמה על רקע ההיסטוריה הטראגית של עמנו".

"עצם הקמתה של מדינה יהודית עצמאית עם ממשלה ריבונית וצבא, יש בה מן האמירה 'לעולם לא עוד'. כעת, זה הזמן להפוך אמירה זו למעשה", קובעת פרנקל.