דן חלוץ, יו"ר האגיוד
דן חלוץ, יו"ר האגיודשלומי כהן

נתחיל מהסוף: הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל הודיעה היום (ה') כי בכוונתה להמליץ על ארז אדלשטיין, מאמן הפועל תל אביב, לתפקיד מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, במקומו של אריק שיבק. אבל לא סוגה בשושנים הייתה בחירת אדלשטיין למאמן הנבחרת.

נעשה קצת סדר בדברים: בכדי למנות מאמן לנבחרת ישראל בכדורסל יש תהליך מורכב וארוך שצריך לעבור. איש המפתח למינוי המאמן הוא יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד. היום משמש בתפקיד זה משה וינקרנץ, ועל פיו יישק דבר.

אז איך זה עובד? וינקרנץ אמור לבצע את תהליך הסינון ולהמליץ לבסוף על מועמד אחד, אותו יביא בפני הוועדה המקצועית של האיגוד, בה יושבים אנשי כדורסל ופוליטיקאים שצריכים לאשר את המינוי. רוב הפעמים הוועדה היא סוג של חותמת גומי בלבד ואינה משנה את החלטת יו"ר הוועדה. האמת היא שמעולם לא קרה שהוועדה המקצועית הצביעה נגד מועמד עליו המליץ יו"ר הוועדה. לאחר מכן אמור המינוי להיות מאושר ע"י הנהלת איגוד הכדורסל. מעולם לא קרה שהנהלת האיגוד סירבה לאשרר מינוי שאושר בוועדה המקצועית. גם ליו"ר איגוד הכדורסל יש מילה בנושא, ולמעשה בסופו של דבר, לא ימונה מאמן נבחרת שיו"ר איגוד הכדורסל מתנגד לו. 

כאמור, הבחירה באדלשטיין לא הייתה לרצון כולם מההתחלה. בתחילה פנו באיגוד לפיני גרשון ודייויד בלאט, אך אלה סירבו להצעה, הן מסיבה של תזרים מזומנים נמוך למאמן הנבחרת, והן מסיבות של סיכויי הצלחה מול כישלון בקמפיין הקרוב של הנבחרת. לאחר מכן דובר כי שיבק, המאמן היוצא, ימשיך בתפקידו כדי לסיים בטעם טוב, ולא בטעם של הקמפיין האחרון של הנבחרת שנחל אכזבה רבה וכישלון חרוץ.

בימים האחרונים ניסו בכירים באיגוד לדחוף את ארז אדלשטיין לתפקיד, כאשר הג'ינג'י הסכים לקחת על עצמו את התפקיד במקביל להיותו מאמן הפועל תל אביב. נקודת המפנה בסיפור היא כאשר אתמול פורסם כי יו"ר איגוד הכדורסל, דן חלוץ, הציע לצביקה שרף, מאמן ראשון לציון את התפקיד הבכיר. מהלך שגרר אחריו כעס רב במסדרונות האיגוד ו"ריחות לא נעימים של פוליטקה ישנה", כדברי בכיר באיגוד.

שרף הוא יו"ר סיעת "עוז", האופוזיציה של יו"ר איגוד הכדורסל חלוץ. ההרגשה של הבכירים היא כי היה רצון למנוע משרף להישאר כאופוזיציונר ולהעביר ביקורת על התנהלות האיגוד, ולכן הציעו לו שם את תפקיד מאמן הנבחרת. שכן לפי חוקי התקנון, חבר בהנהלת האיגוד אינו יכול לעבוד בתפקיד בתוך האיגוד שיש בצידו שכר. ניגוד עניינים קוראים לזה. ואז יוצא שאם שרף היה מתמנה למאמן הנבחרת הוא היה חייב לסיים את עבודתו בסיעת עוז.

שרף לא הסכים לוותר על תפקידו בסיעת עוז, וסירב להצעת האימון של הנבחרת. ומתוך כך, נוצר מצב כי המאמן היחידי שנשאר למשרת האימון הוא הג'ינג'י מתל אביב. מינוי זה עתיד להתקבל שכן לאדלשטיין יש קבלות רבות על שילוב צעירים ושחקנים ישראלים בקבוצותיו.

מינויו של אדלשטיין אמור להגיע לוועדה לאישור כבר ביום רביעי הבא. 

אדלשטיין שימש בעבר כעוזר מאמן נבחרת ישראל וכמאמן הנבחרת לאוניברסיאדה. בנוסף אימן אדלשטיין גם את הפועל גבת, מכבי קרית מוצקין, מכבי חדרה, הפועל ירושלים, בני הרצליה, גליל עליון, מכבי ר"ג וכאמור כיום מאמן את הפועל ת"א. בסך הכל אימן  ב-260 משחקי ליגה בקריירה שלו, כאשר מתוכם ניצח ב-147 משחקים ורשם 113 הפסדים.

יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל, שמואל פרנקל אמר הערב לאחר המינוי: "אני מברך על מינויו של ארז אדלשטיין למאמן נבחרת ישראל ומאחל לו הצלחה רבה במוקדמות אליפות אירופה בקיץ. אדלשטיין הוכיח לאורך כל הקריירה שהוא יודע לקדם שחקנים ישראלים צעירים החל מעידו קוז'יקרו ויואב ספר, המשך בטל בורשטיין ויניב גרין, ועד בר טימור. אני בטוח שכמאמן הנבחרת הישראלית ידע לקדם את הכדורסל הישראלי ואת השחקנים הישראלים צעד נוסף קדימה בדרך להצלחה".