כדורגל
כדורגלThinkstock

כמה בנינו עליהם, כמה קיווינו וכמה ייחלנו לניצחון צהוב או לכל הפחות תיקו. אבל מסתבר שמכבי תל אביב גדולה על הליגה הישראלית, לא על הליגה האירופית.

בזמן האמת, גם מכבי תל אביב החזקה קורסת. אולי זה משהו בDNA של הקבוצות הישראליות, אולי בכלל אשם פאולו סוזה המאמן, שעלה במערך הזוי לגמרי, אבל שורה סופית - מכבי תל אביב יורדת לקרקע וחוזרת להתעסק בביצה המקומית, על אליפות שניה ברציפות.

אם מנסים להצביע על האירוע שהשפיע הכי הרבה על המשחק, הוא כנראה פציעתו של ברק יצחקי, חלוצה של הקבוצה הישראלית, עוד בחימום שלפני המשחק. יצחקי היה צריך לפתוח בהרכב הקבוצה לצידו של ראדה פריצה השבדי, אבל פציעתו הכריחה את מאמן הצהובים, סוזה לבצע שינוי בהרכב הפותח, ובמקום יצחקי פתח עומרי אלטמן הצעיר. יצחקי פונה לבית החולים עקב כאבים עזים, וישנו חשש גדול בקבוצה כי החלוץ הנהדר גמר את העונה. 

אלטמן שילם את המחיר, כאשר ירד מהמגרש בדקה ה-41, ובמקומו נכנס מיטרוביץ', זאת על מנת לדחוף את הקבוצה הצהובה קדימה. מכבי לא הגיעה להזדמנות ממשית אחת לכל המחצית הראשונה.

עם פתיחת המחצית השניה, נראה היה שישנו שיפור במשחקם של הצהובים, אבל השוויצרים המצויינים ידעו להעניש את תל אביב עם שתי שערים קלים.

חבל, כי לא כל יום וגם לא כל עונה מגיעה קבוצה ישראלית למעמדים האלה. תל אביב תחזור לארץ מחר היישר אל קרבות הצמרת, ביום ראשון תצטרך להיזהר שלא למעוד מול הפועל רעננה שבתחתית הליגה.