השרה לבנת
השרה לבנתפלאש 90

לקראת השתתפותה בכנס אייפאק בוושינגטון, נשאה הלילה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, דברים בפני הקהילה היהודית בניו יורק.

לבנת אמרה כי הרשות הפלשתינית מסרבת בעקביות להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. "שיהיה ברור: כאן נמצא שורש הקונפליקט. הם טוענים, שהקונפליקט הוא בגלל ההתנחלויות, בגלל שטחים: טעות גדולה", אמרה.

בהתייחסה לשיחות השלום, אמרה השרה לבנת, כי יש 2 סיבות בגללן הפלסטינים אינם רוצים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי: הראשונה אומרת, שהם יצטרכו לוותר על מה שהם מכנים זכות השיבה. השנייה היא, שהכרה בישראל משמעותה קץ הדרישות הטריטוריאליות.

סירוב העיקש של המנהיגות הפלשתינית להכיר בישראל מעלה ספקות קשים לגבי המחוייבות שלהם לשלום אמיתי. ולא נשכח את ההצעות הנדיבות שברק ואולמרט הציעו לפלשתינים, אשר נדחו על ידם", אמרה.

השרה לבנת הוסיפה, כי מסע הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל באירופה ובארה"ב החל בקריאת חרם על מוצרים מההתנחלויות והתפשט לאקדמיה ולאמנות. "כעת יש קריאות לחרם על כל המוצרים הישראליים והשוואת השלטון הישראלי לאפרטהייד. זהו פרצופה של האנטישמיות החדשה: במסווה של ליברליזם וזכויות אדם, אך מתחת לפני השטח זו אותה אנטישמיות שאנו מכירים. הופעל לחץ רב על סקרלט ג'והנסון לבטל את השתתפותה בקמפיין לחברת 'סודה סטרים' - לא רק שהיא סירבה, היא אף הפסיקה את פעילותה ההתנדבותית בארגון האוקסם, ג'והנסון היא לא היחידה. זה הזמן להשיב אש. עלינו להילחם בחרמות, לתמוך במוצרים המיוצרים בישראל, להדגיש את תרומתה של ישראל לעולם. מאמצינו צריכים להבטיח, כי היחידים שיסבלו מהחרמות, הם המחרימים עצמם".

לבנת הוסיפה "מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אי של שפיות, מובלעת של הצלחה ושגשוג, ועלינו להמשיך בנחישות להגן על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. עלינו לשמור על ביטחוננו, עקרונותינו וביתנו".