ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות של ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד) וקבוצת חברי כנסת.

ההצעה נועדה להגדיל את אחוז החסימה בבחירות לרשויות המקומיות משלושת רבעי האחוז לאחוז וחצי מחלוקת המספר הכולל של הקולות הכשרים שניתנו בבחירות למספר חברי המועצה העומדת לבחירה.

שר הפנים גדעון סער אמר כי "אני הודעתי לאחר הבחירות המקומיות שבכוונתי להביא למספר שינויים. אחד כבר עבר בקריאה ראשונה בנושא קביעת יום שבתון ביום הבחירות, והשינוי השני הוא העלאת אחוז החסימה בו אנחנו תומכים היום. אנחנו תומכים בהעלאת אחוז החסימה אבל לא בהכרח במספר שנקוב בהצעת החוק, ולכן התנאי שהמשך הליכי החקיקה יעשו בתאום איתי".

"בכוונתי להתייעץ עם סיעות הבית כולל סיעות האופוזיציה כדי לקיים דיאלוג בנושא , שהוא מטבעו נושא פוליטי. אם תבחנו את תוצאות הבחירות האחרונות אתם תראו ריבוי של סיעות יחד, דבר שמקשה על ניהול העיר. יש צורך בכך אם מסתכלים על האינטרס של התושבים המקומיים".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הגיב ואמר כי "ברוח הימים שהכנסת הזו עוברת, שמטרתה פירוק כל המערכת הדמוקרטית, שבה מביאים בשבוע אחד שלושה חוקים שעל כל אחד היה צריך לקיים דיון במליאה ארבעה ימים. עכשיו מציעה ח"כ מיש עתיד שבמקומות בהם אנשים רוצים להתמודד על אופי היישוב שלהם, באים ואומרים לו שהוא לא יכול. הרוח הדיקטטורית הזו נובעת משתי סיעות מרכזיות בקואליציה שמונהגות על ידי דיקטטור. אותו דבר אצל לפיד וליברמן ואת הרוח הזו הם מנסים להשליט על הכנסת ועל הרשויות המקומיות".