מרתון ירושלים 2014 - ההכנות בעיצומן

10 ימים ליריית הזינוק של מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ה-4. כבר עכשיו ניתן להכריז עליו כאירוע הספורט הבינלאומי הגדול והמשמעותי ביותר שנערך בישראל.

מספר שיא של כ-25,00 רצים מ-54 מדינות שונות בעולם ישתתפו במרתון, כאשר כ-2,400 רצים מרחבי העולם יגיעו במיוחד להתחרות במרתון.

מדובר בגידול של 41% בהרשמה מחו"ל במרתון בהשוואה לשנת 2013 ובמספר חסר תקדים והגבוה ביותר אי פעם בארץ של רצים מחו"ל.

25,000 הרצים יתחרו במקצי המרתון המלא (42 ק"מ), חצי המרתון (21 ק"מ), 10 ק"מ, 5 ק"מ, והמרוץ החברתי - קהילתי.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, אשר ירוץ בעצמו במרתון אמר כי "כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצר נשימה ומלאי השראה אוויר צלול ומסלול אתגרי.

"מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו-יורק, ברלין, לונדון ופריז המקיימות מרתון בינלאומי. למרתון תרומה עצומה לתיירות, לכלכלה והוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים. מרתון ירושלים הוא לא רק המרתון הבינלאומי הגדול בארץ, אלא גם המרתון הכי חברתי ומרגש. יחד עם אלפי הרצים מרחבי העולם והארץ ירוצו השנה מספר שיא של עמותות המקדמות מטרות חברתיות וכראוי לירושלים הוא מחבר בין אנשים שונים מתחומי חיים שונים ומרקע חברתי שונה שמתלכדים יחד לחוויה ספורטיבית איכותית", הוסיף ברקת.

בשל מיקומו הייחודי, המסלול המאתגר ונופיו עוצרי הנשימה מרתון ירושלים מושך אליו המוני רצים מכל קצוות העולם וממגוון מדינות. ביחד עם אלפי הישראלים שישתתפו במרתון, ירוצו רצים מכל רחבי אירופה, אמריקה הצפונית והדרומית, אפריקה והמזרח הרחוק.

השנה ניכרת עלייה משמעותית של רצים ממדינות מעצמה של מרתונים בהם: ארה"ב, ברזיל  ודרום אפריקה. מדינות נוספות עם נציגויות משמעותיות הינן צרפת, גרמניה, הונגריה איטליה והולנד.  כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים מאזרבייג'ן, בהאמס, הודו והפיליפינים.

המרתון צפוי להביא למעלה מ-10,000 לינות בעיר, הכוללות את לינות הרצים ומלוויהם, והכנסות של כ-10.5 מיליון שקלים לתיירות בעיר הכוללות לינה, מסעדות, מוסדות תרבות, תחבורה ועוד.

השנה הושקעו כ-700 אלף שקלים בפרסום ושיווק במגזיני ריצה מקצועיים בחו"ל ושיווק ממוקד בקהלי היעד. הפעילות כולל קידום ממומן של המרתון ברשתות החברתיות בארץ ובחו"ל.

כ-40 עיתונאים זרים מ-12 מדינות שונות יגיעו לסקרן המרתון, בהם צוותי טלוויזיה מרוסיה, קנדה, דנמרק, ארה"ב וברזיל. משלחת העיתונאים הגדולה השנה מעידה על התעניינות בינלאומית רחבה יותר. שווי הפרסום כתוצאה מהסיקור התקשורתי של העיתונאים הזרים מוערך במיליוני דולרים.

כ-6,000 רצים מעמותות שונות צפויים להשתתף במרתון מדובר במספר שיא של רצים- כל אחד למען העמותה אותה הוא מייצג, דבר שהופך את מרתון ווינר ירושלים למרוץ החברתי ביותר בישראל.

בין העמותות שייקחו חלק במרוץ: האגודה למלחמה בסרטן,  עמותת שלווה, עמותת על"ה, עמותת  צעדים קטנים, עמותת בית הגלגלים, , מרכז לחיילים בודדים, קו לחיים, רצים למען מניעת האלימות במשפחה, קרן טליה למען ילדים, עמותת כי אכפת לי, עמותת חיינו, עמותת שותף לקידום ולשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים,  בית איזי שפירא, עמותת חלו"ן מצוינות בספורט, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל ועוד. 

הרצים מהעמותות יכללו, סלבס שנרתמו למען אחת מהעמותות, אישי ציבור, משפחות וילדים. כל אחד יוכל לבחור באיזה מקצה לרוץ ובנוסף ייפתח מקצה – חברתי מיוחד של 800 מטרים המיועד למי שאינו יכול מעבר לכך. למשתתפים במירוץ הקהילות (800 מטר) ההשתתפות חינם ואין צורך ברישום מוקדם.

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי 2014 יתקיים זו השנה הרביעית, ביום שישי ה-21 במרץ 2014. האירוע יחולק לחמישה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, והמרוץ החברתי למרחק של 800 מטר.

מרתון ירושלים הוא ייחודי ביופיו ומאתגר בעליות והירידות המאפיינות אותו. לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.