הפרויקט הצפוי להיבנות בחריש. הדמייה
הפרויקט הצפוי להיבנות בחריש. הדמייהבאדיבות "באמונה"

עמותת נאות חנן בישוב חריש החלה את עבודות פיתוח המגרשים בישוב חריש בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

העמותה היא הגדולה ביותר בישוב בפרט ובארץ בכלל, בה חברים 744 רוכשי דירות והיא מצטרפת לחברות הנדל"ן דונה ומגידו שהחלו לפני כחודש בתהליך הפיתוח.

העבודות יבוצעו על-ידי הקבלן עמי פרטוש שנבחר בתהליך התמחרות והן צפויות להימשך כשלשה חודשים.

"עמותת נאות חנן היא העמותה הגדולה ביותר בה החלו לבצע היום עבודות פיתוח", מסביר מנכ"ל חברת באמונה ישראל זעירא המנהל את העמותה.

לדבריו, "ראשית תחילת העבודות מבשרת על תחילת הקמתו של הישוב בו נקלטו בעיקר זוגות צעירים מהמגזר הדתי-לאומי. מדובר באחת ההשקעות הטובות שביצעו הזוגות הצעירים שכבר מניבה פירות ומשתלמת. כך למשל ביריד הדירות האחרון שהתקיים בשבוע האחרון הציגו 4 חברות יזמיות הבונות בחריש מחירים הגבוהים ב-15% ממחירי הדירות ששווקו באמצעות העמותה".

חברי עמותת נאות חנן נמנים ברובם על הציבור הדתי-לאומי שרכשו דירות ארבעה חדרים במחיר של 700-750 שקל. נכון להיום דירות דומות נמכרות על-ידי חברות הנדל"ן במחיר התחלתי של כ-820 אלף שקל.

עד היום שווקו בחריש מגרשים לבניית 4,763 יחידות דיור ל-24 יזמים ועמותות. יחד עם תוספת של תקנת שבס (תוספת של 20% במספר הדירות) יגיע מספר הדירות ל-5,715 סך הכל, מתוכן, ללמעלה מ-2,000 דירות ניתנו היתרי בנייה. לפי הערכות רשות מקרקעי ישראל, בין השנים 2014-2016 צפויים שיווקים של עוד כ-6,000 יחידות דיור בחריש וכבר ב-2014 צפוי שיווק מגרשים לבנייה של כ-2,900 דירות.

"מדובר באחת ההשקעות הגדולות שעושה היום ממשלת ישראל בתחום הפיתוח היישובי", ממשיך זעירא, " לפי נתונים שהעביר משרד הבינוי והשיכון, כיום מתבצעות בישוב עבודות פיתוח בהיקף של למעלה מ-120 מיליון שקל ולפי תכנית העבודה יתבצעו עבודות פיתוח בהשקעה נוספת עד סוף השנה. כמו-כן בכוונת הממשלה להקים במקום אזור תעשייה ולהכניס את הרכבת לעיר. היתרון בחריש הוא הפיתוח המואץ במקום לצד היתרונות הקיימים כבר היום קרבה לצירי תנועה וסמיכות לכביש 6. כל זה יצדיק לכל הפחות השוואה של מחירי הדירות בישוב עם מחירי הסביבה, כפרדס חנה וחדרה, מה שאומר עליית מחיר משמעותית בשיעור של שתי ספרות ממנה ייהנו הזוגות הצעירים".