אוהדי הפועל. דיברו יותר מידי?
אוהדי הפועל. דיברו יותר מידי?עודד קרני

דיבורים כמו חול. לאחר שבוע של איומים, מכתבים ואין ספור פניות לחברי כנסת ושרים, הערב (שני) יתקיים משחק הדרבי הישראלי הגדול בכדורסל - הפועל תל אביב מול מכבי תל אביב.

מיד כשנודע לאוהדי האדומים כי משחק הדרבי בכדורסל יתקיים באותו היום, בהפרש של שעה בלבד ממשחק הדרבי בכדורגל, פנו שם למנהלת ליגת ווינר סל ולערוץ הראשון בבקשה שידחו את משחק הכדורסל ליום אחר. האוהדים הודיעו כי במידה שלא יידחה משחק הדרבי בכדורסל, הם לא יגיעו למשחק. אז אמרו.

כל הכרטיסים נמכרו למשחק - מתוכם 750 כרטיסים לאוהדים האדומים שיגיעו למשחק הערב, על אף האיומים שלהם.

מכבי לא הפסידה באולמה הביתי העונה בליגת ווינר סל, אחד עשר משחקים ללא הפסד ביתי. גם באירופה מכבי הפסידה לקבוצה אחת ויחידה העונה בביתה, קאחה לבוראל הספרדית, וגם זה היה בתחילת העונה כשהקבוצה עדיין לא הייתה מחוברת. קשה לראות את הפועל מצליחה לנצח בהיכל נוקיה הערב, אבל לא הפועל של ארז אדלשטיין היא שתרים ידיים.

שתי הקבוצות נפגשו העונה שתי פעמים, שמאזן הניצחונות עומד על תיקו 1.  בסיבוב הראשון ניצחו הפועל 78:66 בביתם, מה שהוגדר טרגדיה בפי המכביסטים, וכמעט עלה לדייויד בלאט מאמן הצהובים בתפקידו. במחזור ה-18 בסיבוב השני, הצליחה מכבי לנקום בהפועל, ועוד איזה נקמה. מכבי הביסה את הפועל בתוצאה 90:58, כשמה שייזכר מאותו המשחק היו דברי הדרבון של יו"ר מכבי שמעון מזרחי, לשחקנים, כשאמר: ״הלילה זה הזמן לנקום בגדול. אם תובילו בעשר הפרש נסו להגדיל ל-20, אם תובילו ב-20 הפרש נסו להגדיל את הפער ל-30. תחשבו על הכבוד שלכם ונסו להשיג ניצחון הכי גדול שאפשר״. אכן נקמה גדולה.

במפגש האחרון בין שתי הקבוצות, בו הביסו הצהובים את האדומים, חסרו בשורות האדומים של אדלשטיין מתן נאור ורביב לימונד. נאור עדיין לא כשיר ולא יתלבש למשחק אבל לימונד הוא הסיפור החם בהפועל. לימונד נותן השנה את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו, וכבר 17 משחקים ברציפות שומר על סטטיסטיקה של  נקודות ומעלה, ומעניין יהיה לראות איך ההגנה הטובה ביותר בליגה של מכבי תל אביב תצליח להתמודד מול לימונד הלוהט. יחד עם לימונד גם קרלון בראון יהווה אתגר רציני להגנת הצהובים.

עוד מצ'-אפ מעניין במיוחד יהיה לראות כיצד גיא פניני ויהונתן שולדבראנד ישחקו זה מול זה, לאחר ששנה שעברה נענש פניני בחומרה רבה בעקבות דבריו כלפי שולדבראנד ואביו. דברים שכללו מילות קללה ואיחולים לא לבביים בכלל.

אז תרשמו לפניכם, 18:15 בהיכל נוקיה בתל אביב, משחק שאסור להחמיץ.

זה מה שהיה במשחק האחרון בין השתיים: