בחסות קטאר? חיילי חמאס מתרגלים.
בחסות קטאר? חיילי חמאס מתרגלים.פלאש 90

בכל ארבע שנים מתקיים אירוע הספורט הגדול בעולם. אירוע שחלק גדול מהעולם וחובבי ענף הכדורגל בפרט, נושאים עיניהם לשם -  המונדיאל.

נבחרות רבות מתחרות זו בזו על הכבוד לייצג את מדינתן באירוע השיא הזה, וגם אירוח הטורניר תמיד מלווה במלחמות פוליטיות ודיפלומטיות על הזכות לארח עשרות אלפים של אוהדים ושחקנים מרחבי העולם. אירוח שמניב הכנסה גדולה מאוד לכלכלת המדינה המארחת.

בדצמבר 2010 נקבע כי המדינה שתארח את מונדיאל 2022 תהיה קטאר, אשר שוכנת בחצי האי ערב, וגובלת בערב הסעודית. השבוע נחשף בעיתון הטלגרף האנגלי כי ג'ק וורנר, סגן נשיא פיפ"א לשעבר, קיבל כשבועיים לאחר הבחירה בקטאר כמארחת המונדיאל על ידו וצוות חבריו, תשלום בסך 2 מיליון דולר מחברה הקשורה למנהלי הקמפיין הקטארי לאירוח המונדיאל.

הבחירה במדינה הובילה לסערה גדולה, כאשר 13 בכירים מפיפ"א הצביעו למדינה החמה, למרות העובדה שהמשחקים ייערכו בקיץ הלוהט. כבר במאי 2011 השעתה פיפ"א שניים מבכיריה, מוחמד בין חמאם (שפרש מהמירוץ לנשיאות פיפ"א) ו-וורנר עצמו, ראש הקונפדרציה האמריקנית וסגן הנשיא, בחשד כי היו מעורבים בעזרה לקטאר ל"קניית המונדיאל".

וורנר אף הודה כי שלח הודעת דואר אלקטרוני, בה הביע פליאה על כך שבין חמאם התכוון לרוץ לנשיאות פיפ"א, בהודעתו כתב: "הוא חושב שהא יכול לקנות את הארגון כמו שהם קנו את טורניר גמר גביע העולם".

אם לא מספיקה לקטאר ההסתבכות הפלילית בנוגע לקניית האירוח, אתמול (רביעי) מתפרסם בעיתון אנגלי אחר, ה"דיילי מייל" פרשה חדשה בכל הקשור למארגני הטורניר הקטארים. על פי העיתון, מארגני הטורניר ובראשם נשיא ההתאחדות הקטארית, השייח' חמד בן ח'ליפה אל ת'אני, קשורים בקשר ישיר לארגוני טרור מסוכנים, ביניהם ארגון אל-קאעידה וארגון החמאס.

על פי העיתון האנגלי, ב-20 בדצמבר 2013, עבדול רחמן עומאר אל-נעימי, מי ששימש כנשיא ההתאחדות לכדורגל בעבר, תמך כלכלית בארגון הטרור אל קאעידה כשהעביר לארגון 600 אלף דולר. בנוסף, לפני כשנה, באפריל 2013, נפגש נשיא ההתאחדות הנוכחי, אל ת'אני, עם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ופתחי חמאד, שר הפנים של החמאס. לפי הדיווח, אל ת'אני הציע בפגישתו עם אנשי החמאס לספק לחיילי הארגון אימונים ונשק.

כנראה שגם זה לא יעזור במיוחד לשינוי אירוח המונדיאל. ואולי סוף כל סוף מישהו יראה את האמת?