נצח יהודה
נצח יהודהצילום: פלאש 90

חיילים חרדים מגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי השתתפו לפנות בוקר (שבת) בחיסולו של מחבל חמאס חמזה אבו אלהיג'א ושני מחבלים נוספים במחנה הפליטים בג'נין.

הכוחות השתתפו בכיתורו של הבית בו שהה פעיל חמאס ובחילופי האש שהובילו לחיסולו. בפעולה נפצעו שני לוחמי ימ"מ אשר הובילו את המבצע.

חיילי גדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי ממוקמים בגזרת מנשה המכסה את איזור ג'נין וטול כרם ומשתייכים לחטיבת כפיר. אין זו הפעם הראשונה שהחיילים משתתפים בפעולות מהסוג הזה בשיתוף עם יחידות מובחרות בצה"ל.

בעמותת הנח"ל החרדי מציינים כי בשנה האחרונה היה הגדוד אחראי לקרוב ל-300 מעצרי מבוקשים בג'נין ובטול כרם, ולפגיעה ב-14 מחבלים, הרקורד הגבוה ביותר בקרב גדודי החי"ר והצנחנים. הישגיו המבצעיים הגבוהים של הגדוד, אשר משמעותם, בין היתר, היא מעצר של מבוקש כמעט בכל לילה, מתקרבים לאלה של היחידות המובחרות בצה"ל. ההישגים המבצעיים של הגדוד הובילו לאחרונה לשורה של פרסי הצטיינות, ובראשם פרס הרמטכ"ל.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אשר השתתף לאחרונה באירוע לציון 15 שנה מאז הקמת הגדוד ציין כי "הגדוד הצליח מעל ומעבר למשוער. את ההישגים ראינו בשנה האחרונה ובשנים הקודמות גם בפעילות המבצעית הנחושה בגזרות השונות ובעיקר בלחימה בטרור בגזרת יהודה ושומרון (...) אזרחי מדינת ישראל רבים אינם יודעים שכאשר לא יוצא טרור מג'נין ומטול כרם זאת תוצאה של פעילות מבצעית נחושה שלכם".